Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna BMW Klub Elbląg
Jesteśmy ambasadorami marki BMW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pompa paliwa... zbieg okolicznosci?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna -> Mechanika, Elektryka & Eksploatacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:09, 28 Mar 2013    Temat postu:

Neptunek ale ja miałem podobne odczucia w e36. Coś w tym jest Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
neptunek
Klubowicz



Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elblag
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:18, 28 Mar 2013    Temat postu:

Ciagnac dalej temat po zalaniu importowanego paliwa spalanie bylo na poziomie krajowej pb95. Na moje jezeli spalanie wzrasta tzn. nieco mniej mocy jest bo wiecej pary trzeba zeby sie rozpedzic /zgodnie z zasadami jazdy w stylu eco/. Gdy wracam do pb98 wszystko jest jak bylo na poczatku. Moim zdaniem z tego wynika ze konkretnie w moim przypadku jest mniej mocy. Nie jestem ani mechanikiem ani chemikiem, pisze tylko moje obserwacje i odczucia.
Innymi slowy z oktanami jest tak jak z oponami /temat zalozony przez kolege Slimaka/. Fajno by bylo jak by jakis znawca sie znalaz i pojasnil co i jak.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:59, 28 Mar 2013    Temat postu:

Mi z kolei wydaje się, że to kwestia ilości poboru paliwa do silnika. Słabe paliwo (mało paliwa w paliwie) więc silnik wtryskuje go więcej. Chociaż w rzeczywistości jest jest to mało prawdopodobne bo zmienia się ciśnienie w komorze spalania to wnioskuję to po tych oktanach.
Szczerze sam już nie wiem, też chciałbym posłuchać jakiegoś chemika Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
einstein0
I stopień wtajemniczenia



Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg - Bartoszyce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:46, 28 Mar 2013    Temat postu:

Może to trochę wyjaśni... chodzi zapewne o kaloryczność paliwa.[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 0:48, 29 Mar 2013    Temat postu:

Świetny artykuł.
To wyjaśnia skąd bierze się różnica spalania pomiędzy 95 i 98.
W pewnym sensie miałem rację 98 w rzeczywistości spala się wolniej co powoduje oszczędność w baku za to 95 spalając się szybciej daje większą moc.

Zastanawia mnie tylko jak wygląda spalanie 92, skoro w-g teorii artykułu auto powinno zyskać na mocy to jednak większość narzeka na jej spadek.

Poza tym ciekawy jestem jak to jest z ropą. Czy każda jest taka sama czy może są czynniki różniące i jeżeli tak to jak one wpływają na moc i spalanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lewarr
Klubowicz



Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chruściel
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 2:47, 29 Mar 2013    Temat postu:

na hamowni w 4.4 e39 zalana była 92 i na seriii 297 koników mierzyliśmy na majówce w turoniu w tamtym roku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartolassi
V stopień wtajemniczenia



Dołączył: 08 Lis 2012
Posty: 465
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:59, 29 Mar 2013    Temat postu:

diesle powinny pojsc do kasacji bo nie jezdza tylko sie ciagna i zanieczyszczaja srodowisko Jezyk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mundek002
III stopień wtajemniczenia



Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ELBLĄG
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:13, 29 Mar 2013    Temat postu:

bartolassi napisał:
diesle powinny pojsc do kasacji bo nie jezdza tylko sie ciagna i zanieczyszczaja srodowisko Jezyk

ciekawe ??????


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:17, 29 Mar 2013    Temat postu:

Bartek sam masz disla Wesoly hahaha poza tym chyba nie widziałeś mojej gwiazdy na mieście Mruga

Lewarr +11 koni od serii na auto przynajmniej 10 letnie... zrozumiał bym jakby miał -30 Wesoly
Moja e39 ze 193 miała 182 na silniku co było i tak dobrym wynikiem jak na auto z 11 letnim stażem Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lewarr
Klubowicz



Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chruściel
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:04, 29 Mar 2013    Temat postu:

Artur napisał:
Bartek sam masz disla Wesoly hahaha poza tym chyba nie widziałeś mojej gwiazdy na mieście Mruga

Lewarr +11 koni od serii na auto przynajmniej 10 letnie... zrozumiał bym jakby miał -30 Wesoly
Moja e39 ze 193 miała 182 na silniku co było i tak dobrym wynikiem jak na auto z 11 letnim stażem Wesoly

poważnie rok temu na zlocie mierzyliśmy na hamowni i tak było jak napisałem...297 km jedyne co to wycięte Katyyy hamowana była na ruskiej benzynie 92 ... buma z roku 98 wrzesień wydruk z hamowni braciak ma Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lewarr dnia Pią 17:06, 29 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:02, 29 Mar 2013    Temat postu:

No to jestem w szoku. Normalnym jest fakt, że z wiekiem moc spada. Wycięte katy mogły dodać mocy, a raczej napewno jej dodały skoro moc oscylowała grubo ponad serie. Jednak do 4.4 zaleca się 98 co oznacza, że właściciel tej ślicznotki nie zabardzo dba o silnik. Tym bardziej, że takie autka nie służą do niedzielnych wypadów do kościółka.
Oznacza to tak czy inaczej, że im mniej okatanów tym więcej mocy. Jednak z 98 na 92 to naprawdę przesada.
Szok tkwi we mnie nadal...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Artur dnia Pią 20:02, 29 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mundek002
III stopień wtajemniczenia



Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ELBLĄG
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:58, 29 Mar 2013    Temat postu:

Nie jest to nic dziwnego że silniki nie tracą mocy, z tego co czytałem dużo osób może potwierdzić że np. m47n nie ma po 8-10 latach 150km tylko 160km, niemcy po prostu dokładali trochę kuców co by po 300-500 tys. silniki były w dobrej kondycji.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mundek002 dnia Pią 22:01, 29 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kabi
IV stopień wtajemniczenia



Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:36, 29 Mar 2013    Temat postu:

ja widzialem jak gosciu lal do nowej 6 92 i odjechal z impetem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lewarr
Klubowicz



Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chruściel
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:02, 30 Mar 2013    Temat postu:

ruskie u siebie prawie każdy leje do nowych samochodów 92 i jakoś dają rade

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 2:13, 30 Mar 2013    Temat postu:

Artykuł Einstaina wyjaśnił wiele dlatego rozumiem skąd przyrost mocy przy 92.
Jednak jak producent zaleca 98 to zalewanie gara 92 odbija się na podzespołach efektem stukowym... dlatego leją ją do nowych, bo stare by się po 10-20 tys rozpadły.

Z tym zawyżaniem mocy już kiedyś słyszałem ale mam sceptyczne zdanie na ten temat.
Produceńci podają moc na silniku albo na kołach, jedni zawyżają nieznacznie inni w ogóle przekłamują. Prawda jest taka, że nabywca nowego auta ni jedzie na hamownie żeby sprawdzić ile tak naprawdę jego auto ma koników. Tym bardziej, że każdy producent ostrzega, że to są dane z badań w specjalnych do tego warunkach... czyli jakich? Sam silnik odpalany do testu i jak wychodzi +/- 7% to idzie do auta.
W zawyżanie nie wierze bo nie jest logiczne z zasadą popytu. Nikogo nie obchodzi w jakim stanie będzie samochód po 250-300 tys. bo wszystko w tym czasie ma prawo się zepsuć, a producent zakładając, że silnik ma bezproblemowo wytrzymać ponad 500 tys kilometrów wcale nie mówi, że nie będzie wymian, serwisu, napraw itp.
Tak więc auto jeżeli ma mieć 150KM przy wyjeździe z fabryki to może mieć równie dobrze około 142 lub 160, kwestia spasowania części, ustawienia silnika i skrzyni.
Jak długo się utrzyma tą moc zależy tylko i wyłącznie od właściciela lub właścicieli bo na moc tak naprawdę ma wpływ wszystko. Od rodzaju filtra powietrza po końcówki wydechu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Artur dnia Sob 2:14, 30 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mundek002
III stopień wtajemniczenia



Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ELBLĄG
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 3:09, 30 Mar 2013    Temat postu:

masz swoje zdanie, możesz się nie zgadzać, ale niestety to co napisałem to jest prawda.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:00, 30 Mar 2013    Temat postu:

No ok ale wytłumasz ską i jak po 8-10 latach może być o 10KM więcej? Rozumiem jak przy normalnym zurzyciu moc pozostawała by taka sama ale jak nawet producent podając dane zaniżył moc to w rzeczywistości niowe auta musiały by mieć około 20KM więcj niż podali. Gdzie logika?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartolassi
V stopień wtajemniczenia



Dołączył: 08 Lis 2012
Posty: 465
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:24, 30 Mar 2013    Temat postu:

Artur sam masz diesla Jezyk ja mam przyzwoita benzynke jak bialy czlowiek Jezyk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mundek002
III stopień wtajemniczenia



Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ELBLĄG
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:03, 30 Mar 2013    Temat postu:

Artur napisał:
No ok ale wytłumasz ską i jak po 8-10 latach może być o 10KM więcej? Rozumiem jak przy normalnym zurzyciu moc pozostawała by taka sama ale jak nawet producent podając dane zaniżył moc to w rzeczywistości niowe auta musiały by mieć około 20KM więcj niż podali. Gdzie logika?

nie wiem i nie zamierzam dochodzić czemu dawali bonusy, chciałbym zanim sprzedam auto sprawdzić ile zostało ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:41, 30 Mar 2013    Temat postu:

Bartek tech chciałym być biały hahahaha i mieć benzyniaka Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
einstein0
I stopień wtajemniczenia



Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg - Bartoszyce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:01, 30 Mar 2013    Temat postu:

Paliwo spala się stukowo w silniku mocno przygrzanym więc przy normalnej eksploatacji zjawisko to nie powinno występować a nawet jeśli to bmw ma czujniki spalania stukowego i odetnie kiedy trzeba. Nie zmienia to jednak faktu, że stosowanie takiego paliwa w autach nie przystosowanych do niego, prowadzi do nadmiernego zużycia zaworów i gniazd zaworowych. Paliwo spala się zbyt gwałtownie i przegrzewa te elementy tak jak w przypadku aut zasilanych LPG. Moja propozycja jest taka aby stosować paliwo jakie jest zalecane przez producenta czy to min 91 czy min 98 octan. ZALECANE PRZEZ PRODUCENTA GDZIE JEGO INŻYNIEROWIE NA PRZECIĄGU STU LAT PROJEKTOWALI SILNIKI I (trochę po wiejsku bo ze wsi jestem) SIE ZNAJĄ NA TYM.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:08, 30 Mar 2013    Temat postu:

Jak to jest z ropą? Ona też musi mieć oktany ale ile?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartolassi
V stopień wtajemniczenia



Dołączył: 08 Lis 2012
Posty: 465
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 1:16, 31 Mar 2013    Temat postu:

ropniaki klekocza jak bociany i nie musza miec oktanow Jezyk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lewarr
Klubowicz



Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chruściel
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:47, 31 Mar 2013    Temat postu:

nie chcę nikogo obrażać ale Diesel kopci Diesel czadzi i klekocze jak betoniarka...bez urazy koledzy w Dieslach nie miałem złych zamiarów.. sam czasami jeżdżę Dieslem (ciągnikiem i MANEM)........

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:28, 31 Mar 2013    Temat postu:

ja mam disla i ogólnie jestem zadowolony. Stosunek mocy do spalania jest bardzo dobry więc nie ma czego się czepiać.
Jednak ten klekot... Jest dobijający. Próbowałem różnych cudów i stwierdziłem, że nie da się go wygłuszyć...
Dlatego tylko benzyniak Wesoly i tylko V8


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna -> Mechanika, Elektryka & Eksploatacja Wszystkie czasy w strefie GMT + 4 Godziny
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin