Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna BMW Klub Elbląg
Jesteśmy ambasadorami marki BMW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Reakcja na odkręcenie korka wlewu oleju

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna -> Mechanika, Elektryka & Eksploatacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lewarr
Klubowicz



Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chruściel
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 2:55, 31 Sty 2014    Temat postu: Reakcja na odkręcenie korka wlewu oleju

jak samochód powinien książkowo reagować, gdy na załączonym silniku odkręcimy korek wlewu oleju?
Czy ma to jakiś związek ze szczelną/nieszczelną odmą, czy z czymś innym?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szparco
Klubowicz



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:23, 31 Sty 2014    Temat postu:

To mit dotyczący kompresji na cylindrach, jednak by silnik zgasł to na tłokach już nie powinny istnieć pierścienie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slimak
Zarząd Klubu



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:22, 31 Sty 2014    Temat postu:

Po odkręceniu korka podajesz tzw,. lewe powietrze, dodatkowo zmieniając ciśnienie w skrzyni korbowej. Myślę że sam rozumiesz z czym to się wiąże. Różne silniki różnie się zachowują, lecz w teorii dobrze dotarty silnik bez przedmuchów powinien kuleć po odkręceniu korka. Jeśli nie ma różnicy to znaczy że on to powietrze gdzieś indziej równoważy - czyli masz wadliwy obieg powietrza, np. tzw. odmę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 2:39, 03 Lut 2014    Temat postu:

Oooo własnie... kiedyś odkręciłem i ledwo mi kulał. To dobrze czy źle? :-(

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slimak
Zarząd Klubu



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 2:46, 03 Lut 2014    Temat postu:

Bardzo źle Wesoly Oj bardzo źle Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 2:52, 03 Lut 2014    Temat postu:

Czyli dobrze HAAAH :-D
Już ja Cię znam Ślimaczku ;-)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mrogal
Klubowicz Początkujący



Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pasłęk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:33, 26 Mar 2014    Temat postu:

sprawdziłem, przy okazji wymiany oleju, co z tym "kuleniem"
po odkręceniu korka wlewu oleju, silnik jakby chodził na 4 a nie na 8 garów, szok jak nim telepało
po zakreceniu od razu wyrównał obroty i równo pracował,
podobnie z bagnetem, wyjęcie na pracującym też lekko wpłynęło na pracę, ale nie w takim stopniu jak korek, po wsunięciu bagnetu też uspokoił obroty,

tak, przy okazji:
czy te "sławne" odkręcanie się pompu oleju występuje w M62TU??
latam po różnych forach i częściej było w 4.0 silniku i M60.
A pytam, bo ostatnio wyskoczył mi komunikat: "stop, niskie ciśnienie oleju" (czy jakoś tak) a oleju mam akurat na MAX,
fakt, że auto stało na przechyle, jak codzień pod domem tyle, że 1 raz taki komunikat sie pojawił, hmm


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slimak
Zarząd Klubu



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:44, 26 Mar 2014    Temat postu:

U mnie w M62 pompa była dobrze dokręcona, byłem pierwszy który tam zaglądał Wesoly Mimo wszystko musiałem dokonać regulacji napięcia łańcucha, bo już o pare mm był poza normą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
benio83
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1643
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:17, 26 Mar 2014    Temat postu:

kiedys slyszalem, ze wszystko zalezy od konstrukcji silnika. slyszalem tez, ze w typowych r4 po odkreceniu korka nie powinno nic kulec, a jak nie rowno chodzi to znaczy, ze sa jakies przedmuchy czy cos takiego. z kolei w r6 typu m52 sytuacja powinna byc odwrotna. natomiast nie slyszalem nic jak to jest z v-kami.

niczym nie podepre tego co napisalem bo sa to tylko tematy, ktore gdzies zaslyszalem, a z drugiej strony to z mechaniki znam sie najbardziej na piwie i paluszkach


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mrogal
Klubowicz Początkujący



Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pasłęk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:09, 19 Maj 2014    Temat postu:

:smt017
dopisze w tym temacie coś, co mnie nurtuje juz jakiś czas :smt001
silnik 4.4 V8 olej 5W40
wskazanie poziomu oleju na wskaźniku, w zależności od ciepła silnika, stan oleju na silniku "ciepłym" tzn, ok 1 godz do 1,5 od wyłączenia stan jest "pomiędzy min a max", natomiast już np rano, na całkowicie zimnym, stan jest na wskaźniku na max :smt017
skąd się bierze aż taka różnica na wskaźniku ok 0.5 cm?
czy przez noc "spływa" z filtra oleju?
rozumiem, że na całkiem gorącym nie wszystko spłynie z góry, ale po 1-1.5 godz powinno już "ściec" chyba?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:24, 19 Maj 2014    Temat postu:

Tak to olej spływa... ale ogólnie nagrzewając się zwieksza swoją objętość. Dlatego też jak nalewamy olej, lejemy go na połowę pomiędzy max, a min. Bo czy jak spłynie cały czy jest nagrzany to zawsze pokazuje mniej więcej ten sam stan :-)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mrogal
Klubowicz Początkujący



Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pasłęk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:36, 19 Maj 2014    Temat postu:

Artur napisał:
... ale ogólnie nagrzewając się zwieksza swoją objętość.

dokładnie tak to rozumiem, dlatego dziwiłem się ciągle czemu na zimnym jest max, a nie na ciepłym :smt017
nie znam dokładnie jeszcze tego układu smarowania, czy gdzieś pomiędzy filtrem w tych przewodach są jakieś "zaworki"? na rysunkach tego nie widać :smt017


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:49, 20 Maj 2014    Temat postu:

Bo ich nie ma... to proste rozwiązanie. Po odpaleniu silnika olej jest "wciągany" w silnik i tyle. Po prostu bagnet jest na takiej głębokości, że na zimnym podaje dany stan i jeżeli jest on we właściwej ilości i masz olej o odpowiedniej lepkosci to po rozgrzaniu będzie Ci wskazywał tyle samo.
Liczcie się jednak z tym iż już nie używacie oleju takiego jak był lany na samym początku, a i silnik jest, że tak powiem... heh luźniejszy ;-)

U mnie na zimnym zazwyczaj pokazuje więcej niż na ciepłym. Po niezłym rozgrzaniu mam na minimum, a jak postoji to mam pomiedzy max, a min.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna -> Mechanika, Elektryka & Eksploatacja Wszystkie czasy w strefie GMT + 4 Godziny
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin