Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna BMW Klub Elbląg
Jesteśmy ambasadorami marki BMW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wymiana uszczelki pod głowicą E46 2.0d 150KM

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna -> Mechanika, Elektryka & Eksploatacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jaras
III stopień wtajemniczenia



Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek/Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 1:00, 17 Lut 2011    Temat postu: wymiana uszczelki pod głowicą E46 2.0d 150KM

witam
Mam pytanie czy ktoś już wymieniał uszczelkę pod głowica w E46 2.0 diesel 150KM (common rail) ??
chodzi mi o praktyczne wskazówki, czy np. są potrzebne jakieś specjalistyczne klucze i w co sie powieniem zaopatrzyc poza samą uszczelką, jakie łby mają śruby od głowicy itp.

Póki co doszedłem że musze jeszcze kupić podkładki uszczelniające pod wtryski ale moze ktoś wie coś wiecej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darth talil
V stopień wtajemniczenia



Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: elblo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:39, 17 Lut 2011    Temat postu:

1) dlaczego chcesz wymienić uszczelkę pod głowicą? 2)chcesz to sam zrobić?
[link widoczny dla zalogowanych] jak pytasz co potrzebne(narzędzia- części) to może zostaw to mechanikowi ?
-masz smugi(budyń) w oleju na bagnecie i pod korkiem?-to normalne o tej porze roku jak nie robisz kilometrów i się olej porządnie nie rozgrzewa.masz któryś z tych objawów?;

-spadek mocy silnika

-utrudniony rozruch, silnik jest zalewany przez płyn chłodniczy

-kopcenie auta na biało,siwo ( nie mylić, kiedy jest chłodno-mróz- i auto kopci na biało gdyż to normalna oznaka)

-swąd płynu chłodniczego w spalinach (zapach podobny do zapachu płynu)

-znaczny ubytek cieczy chłodzącej w zbiorniku wyrównawczym, co może doprowadzić do przegrzania się silnika !

-podwójny stan na bagnecie oleju, czyli bagnet jest mokry od oleju i powyżej od płynu


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez darth talil dnia Czw 17:12, 17 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jaras
III stopień wtajemniczenia



Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek/Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:01, 17 Lut 2011    Temat postu:

Sorry moze nie do końca konkretnie się wyraziłem nie chodziło mi o proces wymiany uszczelki i podstawowe narzędzia jakie mi bedą potrzbne (typu dynamo itp.) ale o jakieś niespotykane utrudnienia na które ktoś się natknął robiąc akurat ten silnik np. śruby niestandardowych łbach czy np. trudności przy demontażu wtrysków bo z tego co wstepnie patrzyłem to do zdjecia pokrywy zaworów trzeba zdemontować wtryski.

a co do objawów to raczej na 100% wskazują na uszczelkę (lub też nie daj Boże głowice) :
-biały duszący dym po zapaleniu,
-twarde przewody chłodzenia
- ubytek płynu ok 800ml na 200km
według mnie ewidentnie płyn przedostaje sie do komory spalania a jedynym miejscem gdzie moze to sie zdarzyć jest uszczelka pod głowica, głowica lub blok silnika


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darth talil
V stopień wtajemniczenia



Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: elblo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:15, 17 Lut 2011    Temat postu:

a nieszczelności na przewodach-pompa wody? a nie masz przypadkiem zapowietrzonego ukladu chłodzenia?objawy pasuja-twarde przewody i spier...znikający płyn. wymiana uszczelki to tak jak kapitalka góry silnika ostateczność.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jaras
III stopień wtajemniczenia



Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek/Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:28, 17 Lut 2011    Temat postu:

wiesz też juz kombinowałem na wszystkie strony bo też mi sie średnio uśmiecha to wszystko rozbierać zresztą pewnie jak ściągne to glowice tez dam do splanowania i sprawdzenia szczelności ale przewody są suche a przez awarię pompy to płyn nie przedostawałby mi sie do komory spalania ja juz jakiś czas temu zauwazyłem twarde przewody ale płynu mi nie ubywało wiec myślałem ze ten odpowietrznik w korku się popsuł a to pewnie byly pierwsze objawy konczącej sie uszczelki :?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darth talil
V stopień wtajemniczenia



Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: elblo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:08, 17 Lut 2011    Temat postu:

skoro tak... chętnie pomogę nieodpłatnie przy zwalaniu głowicy(cel poznawczo-edukacyjny) planowanie i spr głowicy na mikropęknięcia- nowa uszczelka i szpilki klucz dynamometryczny-obowiązkowo,i pewnie parę innych gadżetów musisz mieć-sprawdź ceny w aso zanim kupisz zamienniki firmy krzak(możesz być mile zaskoczony cenami)pomyszkuj jeszcze po necie co i jak-masz oznaczenie silnika m47d20tu? jak będziesz chciał skorzystać z dodatkowej pary rąk-pisz pw. pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jaras
III stopień wtajemniczenia



Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek/Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:32, 17 Lut 2011    Temat postu:

akurat w tym wypadku to sam tez nie bede sie za to zabierał, póki silnik mi sie nie grzeje i płyn nie przedostaje sie do oleju to chce dokulać się do domu i zrobić to z moim bratem bo tam mam warunki warsztatowe bo pod blokiem czegos takiego nie zrobie no i doświadczenie brata który juz kilka silników bmw i nie tylko rozebrał, ale bardzo dziekuje ci kolego za zainteresowanie i porozycje pomocy jesli bedziesz potrzebował pomocy również daj znać, mam róznież komputer diagnostyczny wiec wal śmialo,

mój slinik to M47N co do cen częsci to nie ma tragedii mam kolege w sklepie motoryzacyjnym w Elblagu wiec załatwi mi uszczelke firmy Goetze za ok 100zł więc mam nadzieje ze całość nie wyjdzie tragicznie od strony kosztowej
pozdro


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jaras dnia Czw 22:55, 17 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prezes
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 1059
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:06, 17 Lut 2011    Temat postu:

jesli bedziesz chcial sprawdzic głowice itd. na mikropęknięcia mogę Ci to zrobić Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jaras
III stopień wtajemniczenia



Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek/Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 0:19, 18 Lut 2011    Temat postu:

WOW !! dzieki wielkie kolego za info zobacze jak bedzie to wszystko wyglądało po rozbiórce, jesli uszczelka bedzię ewidentnie uszkodzona to chyba nie bede cudował, splanuje głowice i tyle apropos planowania czy w tej kwestii tez mi możesz pomóc czy tylko mozesz sprawdzić na mikropęknięcia ??
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prezes
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 1059
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 0:23, 18 Lut 2011    Temat postu:

z tym to moge ci polecic dobrego i w miare taniego fachowca Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jaras
III stopień wtajemniczenia



Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek/Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 0:57, 18 Lut 2011    Temat postu:

ok super Wesoly dam znac co i jak

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaTeK
Zarząd Klubu



Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 958
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 3:18, 18 Lut 2011    Temat postu:

"El-Szlif" Mechanika Pojazdowa S.C. Jakubów Bogusław i Jakubów Marek
82-300 Elbląg
ul. Warszawska 58

Oni planują głowice itp. moim zdaniem robią to dobrze i z tego co widzę nawet Braniewo przysyła im głowice.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darth talil
V stopień wtajemniczenia



Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: elblo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:36, 18 Lut 2011    Temat postu:

prezes napisał:
jesli bedziesz chcial sprawdzic głowice itd. na mikropęknięcia mogę Ci to zrobić Wesoly
plusy pracy spawacza- też mam penetranty Piwo prezesa masz papiery na badania nieniszczące?-daj odp. na pw Ok!

MaTeK napisał:
"El-Szlif" Mechanika Pojazdowa S.C. Jakubów Bogusław i Jakubów Marek
82-300 Elbląg
ul. Warszawska 58

Oni planują głowice itp. moim zdaniem robią to dobrze i z tego co widzę nawet Braniewo przysyła im głowice.
i mają w ch...j lat praktyki(ok20lat!)-więc prawdopodobnie w cenie -zrobią test Ok!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jaras
III stopień wtajemniczenia



Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek/Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 3:13, 09 Mar 2011    Temat postu:

niestety moje przypuszczenia się sprawdziły, po ciśnieniowym sprawdzeniu okazało sie że głowica strzaskana w kanałach ssących
obecnie szukam innej
jakby ktoś miał jakieś informacje technologiczną dotyczacą ustawienia rozrządu w moim silniku to byłbym wdzięczny bo wszystko sobie pozaznaczałem i niby zblokowałem w otworze pod rozrusznikiem ale nie pasuje mi że na zębatkach na wałkach rozrządu nie ma żadnych znaków i wolałbym się upewnić żeby nie zrobić zadnego babola


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darth talil
V stopień wtajemniczenia



Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: elblo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 1:00, 10 Mar 2011    Temat postu:

Jaras -to spocik piechotą znów? łeee... zgoogluj i pewnie będzie sporo info.pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jaras
III stopień wtajemniczenia



Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek/Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:04, 11 Mar 2011    Temat postu:

nie niestety jeszcze to trochę potrwa
jesli chodzi o techniczne info to juz wszystko wiem po prostu w tym dieslu w punkcie zblokowania koła zamachowego linie krzywek są do siebie równoległe a nie jak w benzynie (gdzie sie przecinają)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JUNIOR0309
II stopień wtajemniczenia



Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ELBLĄG
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:18, 13 Mar 2011    Temat postu:

ja mam taki problem bialy dym jest pokazuje mi sie kontrolka oleju jak stoje na swiatlach podjezdzam do domu wylanczam auto patrze na bagnet a tam jest troszke ponad minimum bylem u mechanika na asnyka i patrzal mi go powiedzial ze uszczelka jest oki icisnienie tez co mam robic?????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MELON3
Klubowicz



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ELBLAG
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:20, 13 Mar 2011    Temat postu:

szkoda ze na spocie nic nie mowiles

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slimak
Zarząd Klubu



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:25, 13 Mar 2011    Temat postu:

JUNIOR0309 napisał:
ja mam taki problem bialy dym jest pokazuje mi sie kontrolka oleju jak stoje na swiatlach podjezdzam do domu wylanczam auto patrze na bagnet a tam jest troszke ponad minimum bylem u mechanika na asnyka i patrzal mi go powiedzial ze uszczelka jest oki icisnienie tez co mam robic?????


Kolego musimy się spotkać. Byłeś u Sylwka na Asnyka?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JUNIOR0309
II stopień wtajemniczenia



Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ELBLĄG
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:51, 13 Mar 2011    Temat postu:

tak wlasnie tam bylem gadalem niedawno z kumplem mowil ze to moze byc czujnik bo jak teraz wrucilem z jazdy raz sie pokazywala kontrolka raz nie i dymu terz nie bylo jak nie szarzowalem tak do 3 tysiecy obrotow nie wiecej tylko na splocie tego jeszcze nie mialem

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JUNIOR0309 dnia Nie 23:54, 13 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darth talil
V stopień wtajemniczenia



Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: elblo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 2:24, 19 Mar 2011    Temat postu:

Jaras ostatnio u korkucia spotkałem twojego sąsiada(?)pytał właśnie o głowicę dla Ciebie. odp.-znasz Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jaras
III stopień wtajemniczenia



Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek/Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 2:09, 20 Mar 2011    Temat postu:

Hehe bardzo możliwe że to Darek mój sąsiad bo go prosiłem, ale niestety nic nie ma takiego Smutny
nigdzie u znajomych nie mogłem znaleźć i ostatecznie kupiłem przez neta, gość daje pisemną gwarancję więc mam nadzieje ze wszystko bedzię ok ale póki nie przyjdzie i nie sprawdze jej u Jakubowa to żyje w stresie :?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna -> Mechanika, Elektryka & Eksploatacja Wszystkie czasy w strefie GMT + 4 Godziny
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin