Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna BMW Klub Elbląg
Jesteśmy ambasadorami marki BMW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Autopoziomowanie reflektorów

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna -> Zrób to sam
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slimak
Zarząd Klubu



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:56, 17 Sty 2015    Temat postu: Autopoziomowanie reflektorów

Twierdzenia oparłem na licznych doświadczeniach podczas rozmów z właścicielami. Zatrważającym, zdaje się, jest fakt jak wiele osób nie ma pojęcia o "gadżetach" w swoich autach, o których liczbę tak bardzo dbają przy zakupie auta.

Każda lampa niezależnie od tego czy jest samopoziomująca (xenon) czy zwykła jest ustawiana wstępnie w/g opisu na lampie ...... czyli:

W BMW stosuje się 1,0% pochylenia, inaczej pochylenie 10cm na 10 m. Każda marka ma inne uwarunkowania odnośnie tego pochylenia, spowodowane jest to konstrukcją nadwozia i jak myślę także napędzaną osią.

Nie mylcie samopoziomowania z tym że po wstawieniu reflektora do auta on sam się ustawi heheh Wesoly

Za samopoziomowanie odpowiadają 2 lub 3 czujniki montowane na wahaczach. 2 jeśli auto ma zwykłe zawieszenie oparte na sprężynach a 3 jeśli jest to np. AirSusp (e39 touring). Czujniki umieszczone są po sztuce na wahacz przedni prawy, tylny prawy oraz w przypadku trzeciego to tylny lewy. W wersji bez xenona są co najwyżej tylne czujniki od samopoziomowania nadwozia lub brak ich wogóle.

Kolejna sprawa, że niektórzy też myślą, że jeśli reflektory po uruchomieniu poruszą się to samopoziomowanie działa. NIC BARDZIEJ MYLNEGO! Jest to standardowy test silniczków w reflektorach.

Jak sprawdzić poprawność działania? Po teście silniczków, reflektor powinien wykonać jeszcze jeden ruch - ustawić się na aktualną pozycję auta. Wygląda to mniej więcej tak, że po uruchomieniu świateł reflektory poruszą się 3 razy (góra/dół i jeden mały ruch w którąś stronę). Oczywiście mimo wszystko powinno się sprawdzić przy okazji czujniki na diagnostyce komputerowej bo pewności nigdy za wiele Wesoly
Ja stosuję wstępnie prosty test...... po uruchomieniu reflektorów siadam na rogu błotnika i obserwuję... jeśli reflektory w ciągu paru sekund skorygują pozycję to system działa poprawnie. Tyle że mało jest takich co po obciążeniu błotnika robią glebę Wesoly

Co się najczęściej psuje? Z doświadczenia wiem że najczęściej urywają się ramionka czujników tuż przy łączniku metalowym przytwierdzonym do wahacza. Często pękają wtyczki, kabelki korodują; a także zacierają się starej konstrukcji łączniki. Rzadziej korozja wychodzi samego czujnika (pęka wtedy obudowa). Najrzadziej, ale i tak spotykane, występują uszkodzenia samym silników w reflektorach.

Mogę dorzucić jeszcze trochę treści lub zdjęć jeśli chcecie Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slimak dnia Sob 18:00, 17 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna -> Zrób to sam Wszystkie czasy w strefie GMT + 4 Godziny
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin