Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna BMW Klub Elbląg
Jesteśmy ambasadorami marki BMW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Usuwanie klapek zawirowań i mycie kolketora

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna -> Zrób to sam
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ICEman
III stopień wtajemniczenia



Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wilczęta
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:00, 19 Sie 2012    Temat postu: Usuwanie klapek zawirowań i mycie kolketora

Witam jako że mam diesla 3.0 nie zwlekając już dłużej wziąłem się za usuwanie swirl flaps które jak chyba każdy wie lubią sie urywać i wtedy kaplica.

Po zdjęciu kolektora okazało się że klapki są w doskonałej kondycji przebieg auta (223 tys km) nie wymagały usunięcia, jedynie warstwa nagaru była na nich dość gruba. Po wykręceniu mechanizmu i samych klapek ze środka miałem problem z odkreceniem ich z bolców (nie posiadałem śrubokrętu zegar mistrzowskiego) i dylemat czy myć i zostawić czy usuwać. Zdecydowałem się usunąć wyłamując je na hama a nie było to trudne. Potem dylemat co zrobić z dziurami po klapkach i bolcach na których były przykręcone, postanowiłem że wkręce tam wkręty, które pasowały idealnie i bardzo ciasno wchodziły bez możliwości późniejszego poluzowania się.

Następna sprawa to mycie kolektora który był standardowo zabrudzony nagarem ani gruba ani cienko ale postanowiłem go umyć, wlewając tam preparat do mycia silnika, benzyne, i coś w rodzaju WD40 do śrub potem wycior i na koniec karcherem o temp strumienia 70 C. Samo mycie kolektora zajeło mi pół dnia, poszło jakies 10 par rękawiczek i ufajdałem się na czarno od góry do dołu. Fontanna wylewającego cie nagaru pod cisnieniem była imponująca :shock:

Mechanizm sterujący klapkami zdecydowałem sie usunąć i pozostawić tylko sterownik eleketryczny i wpiąć w niego kostke aby nie wywalało błedów. Rurkę cisnieia idącą do mechanizmu sterującego klapkami zaślepiłem śrubką.

Po całej akcji mycia i wywalania klapek auto zbiera się znacznie lepiej, gaz do polowy i wyrywa aż miło, czuć że wszystko jest drożne i przepływ powietrza jest swobodny Wesoly było warto bo czuć różnice. Przy gaszeniu trzesie silnikiem tak samo jak wczesniej, wiec nie wiem co te klapki pomagały.

kolektor rozebrany na czesci pierwsze


tak wyglądały kanały i same klapki przed myciem


a tak po myciu i ze wspomnianymi wkretami jako zaślepki po klapkach






Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ICEman dnia Nie 21:20, 19 Sie 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slimak
Zarząd Klubu



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:35, 19 Sie 2012    Temat postu:

Wywaliłes uszczelniacze??

"Rurkę cisnieia idącą do mechanizmu sterującego klapkami zaślepiłem śrubką. " ??????? CZEMU? Nie mogłeś zostawić ori instalacji?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ICEman
III stopień wtajemniczenia



Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wilczęta
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:16, 19 Sie 2012    Temat postu:

slimak napisał:
Wywaliłes uszczelniacze??

"Rurkę cisnieia idącą do mechanizmu sterującego klapkami zaślepiłem śrubką. " ??????? CZEMU? Nie mogłeś zostawić ori instalacji?


Żadnych uszczelniaczy nie wywaliłem. wywaliłem wszystko co już nie było potrzebne po co mi tam cały ten mechanizm miał wisieć jako ozdoba 8-).Rurke zaślepiłem bo po co taki otworek, zresztą na innych forach czytałem że sie tak robi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:24, 21 Sie 2012    Temat postu:

Ale piwko musiało być. Hehe (pierwsze zdjęcie) Też o tym czytałem ciekawy jestem jak to wyjdzie na dłuższą metę, zwłaszcza w zimę bo klapki są zamknięte przy obrotach mniejszych niż 2250, niskim podawaniu paliwa i niskiej temp. silnika. W końcu ktoś to tam po coś zamontował.

Podobnie było z odłączaniem EGR (AGR jak kto woli) na początku ładnie pięknie, a później co narzekanie na duży spadek mocy (turbina siada). Nie wiem dlaczego (nie jestem mechanikiem więc może dlatego) ale nie ufam takim zabawom chyba lepiej tak jak mówi Ślimak wymienić je chociaż wiąże się to z wymianą całego kolektora.
Daj znać jak autko chodzi po 1k km.
Pozdrawiam

PS. Z tego co udało mi się znaleźć to w M57D30 (manual) nie było tych klapek więc BMW musiało zastosować jakieś inne rozwiązanie albo faktycznie były one jakimś niewypałem ale skoro tak to dlaczego są one montowane w nowszych modelach (co prawda na drucie nie 4, a 4,5 mm . Wesoly - kolosalna różnica - ale są)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Artur dnia Wto 19:01, 21 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ICEman
III stopień wtajemniczenia



Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wilczęta
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:25, 21 Sie 2012    Temat postu:

Artur napisał:
Ale piwko musiało być. Hehe (pierwsze zdjęcie)


Piwek było ze 6 :partyman: bezalkoholowych oczywiscie. Artur jak myślisz że te klapki są takie potrzebne to zapytaj Ślimaka on zrobił już pewnie kilka tysiecy bez nich i silnik się nie rozsypał, tak jak sam piszesz w manualach ich nie było i jakoś silniki chodziły, wątpie zeby one się domykały przy niskich temp i jakiś tam obr. z tego co wiem służyły do odcinania powietrza przy gaszeniu aby silnik nie wpadał w kołysanie, każdy ma inną teaorie na ich teamt. Ja sie ich pozbyłem i sie cieszę bo auto zbiera się żwawiej po tym zabiegu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:50, 21 Sie 2012    Temat postu:

W sumie nie będe się spierał jak już pisałem nie jestem mechanikiem, ja ich podobno nie mam (manual) i mówię o tym co się naczytałem.

Z tym gaszeniem silnika to akurat (podobno) nie prawda. Klapki w kolektorze wytwarzają zawirowania powietrza aby poprawić spalanie przy niskim obciążeniu kiedy poziom sadzy może być wysoki z powodu braku powietrza.
Poprawiają dynamikę w warunkach niskiego obciążenia silnika.

Jednak w ASO polecają usunięcie klapek Wesoly
Po oględzinach Ślimaka bardziej wczytywałem się w te tematy stąd moje przypuszczenia.
Jak chcesz podrzucę Ci link do tematu na priv.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ICEman
III stopień wtajemniczenia



Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wilczęta
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:32, 21 Sie 2012    Temat postu:

Artur napisał:
Jak chcesz podrzucę Ci link do tematu na priv.


chetnie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
makaveli
Gość






PostWysłany: Śro 0:38, 22 Sie 2012    Temat postu:

genialnie, każdy kto robi sobie auto powinien wrzucać fotki "przed, w trakcie i po"
po to jest między innymi klub i forum
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slimak
Zarząd Klubu



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 1:11, 22 Sie 2012    Temat postu:

Klapki wcześniej były montowane w e39 tylko do automatów, gdyż pozwalają wygasić diesla w łatwiejszy sposób (silnik jak wiemy jest samozapłonowy), w razie awarii w manualu można wrzucić bieg 5 i puścić sprzęgło a w automacie... nie zgasimy

BMW zaczęło stosować w e46 obojętnie jaki model skrzyni, z tym że e46 ma z reguły skrzynię "neutral".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 1:32, 22 Sie 2012    Temat postu:

W sumie też prawda.
ICEman jak chcesz mogę Ci jakieś zaślepki dorobić (np. z aluminium), co prawda nie odrazu ale coś się wymyśli tylko mniej więcej musiał bym znać wymiary potrzebnej zaślepki.


Udało mi się wyczytać gdzieś, że od modelu E60 zaczęto montować klapke w EGR po to by pomagała wygaszać silnik, a klapki zawirowań w kolektorze dalej zostały


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Artur dnia Śro 13:51, 22 Sie 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna -> Zrób to sam Wszystkie czasy w strefie GMT + 4 Godziny
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin