Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna BMW Klub Elbląg
Jesteśmy ambasadorami marki BMW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[e39] ciężko pali gdy rozgrzany

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna -> Mechanika, Elektryka & Eksploatacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bigos
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia/Pasłęk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:06, 05 Lut 2013    Temat postu: [e39] ciężko pali gdy rozgrzany

Dawno nie pisałem w tym dziale i cieszyłem się z niezawodności mojego auta. Wszystko co dobre jednak się kończy Smutny

Od kilku dni zauważyłem pewien dość poważny problem.

Najpierw pare razy silnik zgasł mi przy dojeżdżaniu do świateł na spżęgle (spadły obroty i sru - zapaliły się kontrolki). Miałem wówczas wrażenie, że po tym ciężko mu było odpalić. Zrzucałem wówczas winę na instalację gazową.

Wczoraj problem się nasilił. Auto jakby straciło moc na niższych obrotach, tak do 2-3tys, i wkręca się nierówno, a przy jeździe w tych obrotach z jednostajną prędkością pracuje jakby delikatnie falując. Tym razem nie mogę zrzucić na instalację LPG, bo dzieję tak samo również na benzynie (może nawet gorzej).
Mam wrażenie że gorzej jest na rozrzanym niż zimnym silniku.

Z odpalaniem też jest coś nie halo: zimny pali na dotyk, rozgrzany długo kręci i zaskakuje szarpiąc, po czym równiutko pracuje na wolnych obrotach.
Po przygazowaniu z szarpnięciem obroty spadają niespokojnie, z zakrztuszeniem przy minimum, momentalnym podbiciem przez krokowiec i spokojnym powrotem do minimum (po czym znowu pracuje ładnie na wolnych obr.).

Spotkał się ktoś z was z takimi objawami?


PS. Z góry sorki za orty, wiem że robię, nie mam słownika w przeglądarce.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bigos dnia Wto 18:08, 05 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:33, 05 Lut 2013    Temat postu:

Katalizator w najlepszym wypadku, za duże ciśnienie spalin przy braku przepustowości. Ewentualnie szukał bym przy wtryskach, może za słabe lub za duże ciśnenie paliwa.
Komputer prawde Ci powie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slimak
Zarząd Klubu



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 1:10, 06 Lut 2013    Temat postu:

Czujnik położenia wałka, sonda lambda, względnie lewe powietrze.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slimak dnia Śro 1:31, 06 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 6:38, 06 Lut 2013    Temat postu:

Czujnik położenia chyba nie bo prcował by tak samo na zimnym. W sumie sam niewiem ale tak mi się wydaje. Z chęcią bym się dowiedział Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bigos
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia/Pasłęk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:17, 06 Lut 2013    Temat postu:

Dzięki za sugestie. Wiem, że komputer prawde powie, muszę sie do Ślimaka uśmiechnąć, tylko z czasem mam krucho. Wesoly

Dziś rano obserwowałem, nasłuchiwałem i jestem pewien, że na zimnym problem w ogóle nie jest odczuwalny, idzie aż miło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slimak
Zarząd Klubu



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:30, 06 Lut 2013    Temat postu:

Sonda lambda.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bigos
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia/Pasłęk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:45, 07 Lut 2013    Temat postu:

Dziś zgłupiałem.
Rano zimny też lepwo zaskoczył, pierwszy raz, i od startu brakowało mocy.
Może jednak się okaże ten czujnik położenia wałka.
Sam nie wiem co gorsze, bo i sonda i czujnik dość drogie.
Zobaczymy co komputer powie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bigos dnia Czw 17:46, 07 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:04, 07 Lut 2013    Temat postu:

Nie ma co gdybać... Ślimak + komputer = zadowolony kierowca Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bigos
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia/Pasłęk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:11, 07 Lut 2013    Temat postu:

A tak niektórzy marudzą że w autach coraz więcej elektroniki jest. Owszem więcej potencjalnych awarii, ale łatwiejsza diagnostyka Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bigos
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia/Pasłęk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:01, 10 Lut 2013    Temat postu:

Problem rozwiązany.
Wymieniłem czujnik wału korbowego, pod obudową termostatu, nad kołem pasowym.
Nie było łatwo ale udało mi się bez demontowania wiatraka czy kolektora ssącego.
Wielkie dzięki dla Ślimaka za diagnozę i rady Wesoly

Ten czujnik musiał już wcześniej coś źle działać, bo auto ma teraz takiego kopa jakiego chyba nigdy nie miało, a przynajmniej od dawna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna -> Mechanika, Elektryka & Eksploatacja Wszystkie czasy w strefie GMT + 4 Godziny
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin