Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna BMW Klub Elbląg
Jesteśmy ambasadorami marki BMW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Opony... lepsze na tył czy przód?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna -> Mechanika, Elektryka & Eksploatacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slimak
Zarząd Klubu



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:46, 22 Paź 2012    Temat postu: Opony... lepsze na tył czy przód?

Założyłem taki temat z zamiarem polemiki. Moje zdanie jest takie że przy 2 parach opon z czego 2 są lepsze a 2 gorsze to:

- auto przednionapędowe LEPSZE NA PRZÓD
- auto tylnonapędowe LEPSZE NA TYŁ.

Dotychczas panował mit że lepsze zawsze na przód. Jak uważacie? Jakie macie doświadczenia?

W ślimakowozie założyłem raz gorsze na przód, no i było źle, bardzo źle na oblodzonych skrzyżowaniach ;-)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
makaveli
Gość






PostWysłany: Pon 11:51, 22 Paź 2012    Temat postu:

Lepsze na tył Kwadratowy ze wzlędu na tył napęd
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
neptunek
Klubowicz



Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elblag
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:53, 22 Paź 2012    Temat postu:

Ja z kolei nie zgadzam sie z przedmowcami i zalozylbym lepsze gumy na przod w tylnonapedowce a i w przednionapedowce rowniez, uwazam ze na sliskiej nawierzchni wlasciwosci trakcyjne przedniej osi sa zdecydowanie wazniejsze. Co do przedniego napedu powiem tylko ze musi miec czym ciagnac. Z tylnonapedowym sprawa jest nieco bardziej skomplikowana bo sterowanie auta odywa sie za pomoca kiery i przspieszenia a wiec na dwu plaszczyznach /osie pojazdu/ o ile poslizg tylnej osi mozna zredukowac poprzez pedal przyspieszenia /do pewnej granicy oczywiscie/ to na przedniej osi nie ma takiej opcji i wole aby przednia os sie dobrze wgryzala w podloze i dawala wiecej manewrowosci. Innymi slowy lepiej wolniej jechac ale tam gdzie sie chce niz odwrotnie. Takie moje zdanie jest i tak czynie od wielu lat. Pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaTeK
Zarząd Klubu



Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 958
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:07, 22 Paź 2012    Temat postu:

Zgadzam się z Neptunkiem. Lepsze na przód. Jak tył ucieknie na zakręcie to jeszcze pół biedy ale jak przód to może być lipa Jezyk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
neptunek
Klubowicz



Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elblag
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:06, 22 Paź 2012    Temat postu:

W zwiazku z tym ze kolega Matek o bokach cos nie cos wie to mysle ze wie co mowi Wesoly Zreszta w pierwszym poscie kolega Slimak doswiadczyl czegos podobnego wiec moim zdaniem sprawa jasna jest. Pozdro.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rino
III stopień wtajemniczenia



Dołączył: 29 Cze 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:15, 22 Paź 2012    Temat postu:

zgadzam się z tą tazą z Neptunkiem i Matkiem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
makaveli
Gość






PostWysłany: Pon 22:15, 22 Paź 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

poczytajcie sobie
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 1:53, 23 Paź 2012    Temat postu:

Dam wam prosty przykład.
Weście samochodzik zabawkę, zaklejcie mu jedno przednie koło i puśćcie przed siebie. Następnie zróbcie tak samo ale zaklejcie tym razem tylnie koło.
Sami zobaczycie jaka będzie duża różnica.
Nie ma znaczenia czy przedni czy tylni napęd. Zawsze na przód!
Zakłada się na tył jeżeli auto jest mocno dociążone z przodu ale skoro rozkład masy oscyluje w okolicach 60:40 to na przód


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bigos
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia/Pasłęk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 2:15, 23 Paź 2012    Temat postu:

Ja mam zawsze lepsze na przednich, uważam że łatwiej zapanować nad autem mając przyczepność na przodzie. Mając przyczepność z przodu można walczyć z poślizgiem, nie mając - po prostu lecisz.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bigos dnia Wto 2:16, 23 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 2:40, 23 Paź 2012    Temat postu:

Co do artykułu od Makaveliego to nie rozumiem jak zakładanie lepszych opon na tył w samochodach z tylnim napędem zmniejsza efekt aquaplaningu przy jeździe na wprost...?
Skoro najpierw wjerzdżamy przednią osią i ulegany temu efektowi i niemamy w zasadzie sterowności to co nam już dadzą lepsze opony z tyłu???

P.S. Ślimak, a jak bardzo źle? Zepsułeś coś? :?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Artur dnia Wto 2:45, 23 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
neptunek
Klubowicz



Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elblag
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:00, 23 Paź 2012    Temat postu:

W artykule moim zdaniem jest jedna bardzo wazna rzecz ktora przemawia za zamontowaniem lepszych na przod a mowie to o hamowaniu, w zimie jest to moim zdaniem zdecydowany priorytet, tyl niech lata jak chce wszak to przednie kola zawsze mocniej hamuja i tam musi byc opor i trakcja jak najdluzej. Kazde rozwiazanie ma swoje plusy i minusy. Byc moze jak ktos jest zawodowym kierowca albo ma zaciecie mocno sportowe /czy wrecz jest sportowcem/ to moze i lepiej dla niego na tyl. dla mnie raczej powolutku az do skutku. Tak czy inaczej kolega Makaveli fajny tekst znalazl i dzieki za linka. Coprawda jakos nie do konca do mnie przemawia ale godny uwagi jest. Pozdro.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez neptunek dnia Wto 12:03, 23 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip
V stopień wtajemniczenia



Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:20, 23 Paź 2012    Temat postu:

Dwie zimy temu też miałem ten dylemat. Zdecydowałem dwie nowe zimowe opony założyć na przód, stare czyli te gorsze poszły na tył. Lepsze opony na przodzie to lepsze hamowanie i sterowanie pojazdem. Za to mając gorsze opony na tylnej osi niejednokrotnie nie mogłem wyjechać z podwórka szczególnie gdy temperatura wahała się w okolicach 0 stopni i śnieg był mokry. Po dokupieniu nowych opon na tył nie mam już z tym problemu. Dobre opony to bezpieczeństwo, dlatego jestem zwolennikiem kupowania tylko nowych a nie używanych opon i wymiany w odpowiednim momencie, a nie dopiero wtedy gdy są z nich prawie slicki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:10, 23 Paź 2012    Temat postu:

gdy ja miałem taki dylemat to dokupiłem 2 opony nowe, a te słabe dojeżdziem w marcu Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slimak
Zarząd Klubu



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:04, 23 Paź 2012    Temat postu:

Żeby nie było, opony mam nowe Temat został założony do polemiki ;-)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
makaveli
Gość






PostWysłany: Śro 0:05, 24 Paź 2012    Temat postu:

Lepsze opony na tył Kwadratowy


Matek Ty lepiej na temat opon sie nie wypowiadaj XD
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaTeK
Zarząd Klubu



Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 958
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:30, 24 Paź 2012    Temat postu:

na razie widzę że większość jest za zakładaniem lepszych opon na przód

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
makaveli
Gość






PostWysłany: Śro 11:43, 24 Paź 2012    Temat postu:

Miałem na myśli to że długiego zywotu opony na tyle Twojej e36 nie maja, zwlaszcza jak wjezdzasz na jakieś lotnisko
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaTeK
Zarząd Klubu



Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 958
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:40, 25 Paź 2012    Temat postu:

tył i przód też Jezyk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:24, 25 Paź 2012    Temat postu:

Jedno jest pewne, na śniegu tak mocno się nie zużywają Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
damian3619
Początkujący



Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Accrington/Elblag
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 5:14, 15 Sty 2013    Temat postu:

Artur napisał:
Dam wam prosty przykład.
Weście samochodzik zabawkę, zaklejcie mu jedno przednie koło i puśćcie przed siebie. Następnie zróbcie tak samo ale zaklejcie tym razem tylnie koło.
Sami zobaczycie jaka będzie duża różnica.
Nie ma znaczenia czy przedni czy tylni napęd. Zawsze na przód!
Zakłada się na tył jeżeli auto jest mocno dociążone z przodu ale skoro rozkład masy oscyluje w okolicach 60:40 to na przód


Czlowieku o czym ty wogole piszesz ,jak nie masz pojecia to nie pisz nic ,zapamietaj ze w kazdym aucie czy przednio napedowym czy w tylno napedowym czy tez z napedem na cztery kola, lepsze opony zakladamy definitywnie na TYŁ :smt018 . Jesli nie wiesz czemu to ci to krotko objasnie,na tyl z tego powodu iz tyl jest duzo lzejszy od przodu gdzie silnik dociska wlasna masa i z tego wzgledu lepsza guma musi byc na tyle. A jesli ty dajesz przyklady na resorakach to moze przenies sie do piaskownicy ,a nie wyjezdzasz na droge. Mam nadzieje ze nie masz nikogo na sumieniu piszac te bzdury (z reszta tylko nie ty) kto nie wierzy to zapraszam do obejrzenia testu RAC lub AA tak robia testy i to nie na resorakach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:34, 15 Sty 2013    Temat postu:

Hamuj nerwy kolego, nie są nikomu potrzebne.
Jeżeli uważasz, że na tył to zakładaj na tył ja Ci nie każe robić odwrotnie.
Raczej wyrażamy tu swoje opinie i doświadczenia.
Skoro już pijesz do przewagi masy przodu i tyłu auta to powiedz mi co uważasz o tym, że przy dużej masie silnika i słabszych oponach auto staje się podsterowne. Zapewne jak zauważyłeś ten temat przerabiany był już nie jeden raz przy wielu okazjach i na wielu forach, a zdania specjalistòw zmienianą sie podobnie jak aura w naszym kraju. Toteż zwolennikòw lepszych opon z tylu jest tyle samo co tych ktòrzy uważają iż lepiej je zakładać na przòd.

Osobiście wole lepsze z przodu bo mam elektryke ktòra pilnuje by mi CENZURA na śniegu nie uciekła i całkiem nieźle jej idzie.
Co do resorakòw... to też przykład z jednego z programòw. Warfo było go zapamiętać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Artur dnia Wto 7:35, 15 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bigos
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia/Pasłęk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:50, 15 Sty 2013    Temat postu:

Co innego uciekający tył a co innego droga hamowania.
lepsze opony na tyle to mniej uciekający tył, lepsze na przodzie to krutsza droga hamowania. Przy hamowaniu nacisk na przednią oś choć i tak większy dodatkowo rośnie kosztem nacisku na tył, co powoduje że gdy na tyle są lepsze opony to tracą przyczepność i nie pomogą tym kiepskim z przodu, które to głównie hamują.
Każdy motocyklista powie że używa głónie przedniego hamulca, to to przednie koło głównie hamuje, tak samo jest w samochodach.
Dlaczego niektóre auta mają z przodu tarcze a z tyłu bębny? Bo tył nie musi mocno hamować.
Czemu motocykle mają z przodu dwie tarcze a z tyłu jedną. Z tego samego powodu.

Także Damianie, panuj nad sobą, więcej argumentów, mniej nerwów.
Na tym forum tak nie rozmawiamy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bigos dnia Czw 18:25, 17 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
damian3619
Początkujący



Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Accrington/Elblag
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:48, 15 Sty 2013    Temat postu:

W takim razie jezeli AA RAC ADAC i wiele innych firm o podobnym dzialaniu uwazaja po testach ze zawsze powinna byc lepsza opona z tylu to po co kolidowac z tym kiedy oni robia testy na kazdej nawierzchni. Osobiscie w berlinie bylem swiadkiem robienia takich testow i byscie sie zdziwili jaka jest roznica z lepszymi oponami na tyle. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
benio83
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1643
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:53, 16 Sty 2013    Temat postu:

damian3619 napisał:
Artur napisał:
Dam wam prosty przykład.
Weście samochodzik zabawkę, zaklejcie mu jedno przednie koło i puśćcie przed siebie. Następnie zróbcie tak samo ale zaklejcie tym razem tylnie koło.
Sami zobaczycie jaka będzie duża różnica.
Nie ma znaczenia czy przedni czy tylni napęd. Zawsze na przód!
Zakłada się na tył jeżeli auto jest mocno dociążone z przodu ale skoro rozkład masy oscyluje w okolicach 60:40 to na przód


Czlowieku o czym ty wogole piszesz ,jak nie masz pojecia to nie pisz nic ,zapamietaj ze w kazdym aucie czy przednio napedowym czy w tylno napedowym czy tez z napedem na cztery kola, lepsze opony zakladamy definitywnie na TYŁ :smt018 . Jesli nie wiesz czemu to ci to krotko objasnie,na tyl z tego powodu iz tyl jest duzo lzejszy od przodu gdzie silnik dociska wlasna masa i z tego wzgledu lepsza guma musi byc na tyle. A jesli ty dajesz przyklady na resorakach to moze przenies sie do piaskownicy ,a nie wyjezdzasz na droge. Mam nadzieje ze nie masz nikogo na sumieniu piszac te bzdury (z reszta tylko nie ty) kto nie wierzy to zapraszam do obejrzenia testu RAC lub AA tak robia testy i to nie na resorakach.


"ty tez jestes bogiem......... tylko uswiadom to sobie" :smt004


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bigos
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia/Pasłęk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:23, 16 Sty 2013    Temat postu:

damian3619 napisał:
W takim razie jezeli AA RAC ADAC i wiele innych firm o podobnym dzialaniu uwazaja po testach ze zawsze powinna byc lepsza opona z tylu to po co kolidowac z tym kiedy oni robia testy na kazdej nawierzchni. Osobiscie w berlinie bylem swiadkiem robienia takich testow i byscie sie zdziwili jaka jest roznica z lepszymi oponami na tyle. Pozdrawiam
Teraz lepiej piszesz, bardziej przekonywująco. Myślę że oni mogli jako priorytet stawiać prowadzenie auta, lub czasy okrążeń. Nie wiem, nie znam tych testów. Wątpię jednak że doszli do wniosku, że lepsze z tyłu skracają drogę hamowania.
Oba warianty mają swoje zalety i wady, kwestia ważenia argumentów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bigos dnia Czw 18:24, 17 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna -> Mechanika, Elektryka & Eksploatacja Wszystkie czasy w strefie GMT + 4 Godziny
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin