Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna BMW Klub Elbląg
Jesteśmy ambasadorami marki BMW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

E39 Eksploatacja-Olej
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna -> Mechanika, Elektryka & Eksploatacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Slawsja
II stopień wtajemniczenia



Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 4:20, 11 Mar 2011    Temat postu: E39 Eksploatacja-Olej

Witam!
Nadszedł czas na wymianę oleju.do passata 1,9 TDI 130 Koników lałem zawsze castrol magnatec diesel 10w 40 i silnik nie nażekał(w zwyczaju mam wymianę nie rzadziej niż 12-14 tyś km). do BMW 520i zdecydowałem się na Castrol EDGE Sport 0W-40 (zalecany przez castrol do tego modelu auta).Czy to dobry olej? a może polecacie inny ?
Dodam że to moja pierwsza wymian oleju w BMW , a po poprzednim właścicielu nie ma żadnych informacji jaki lał olej(wiem tylko ze "w niebieskiej butelce castrol"


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Slawsja dnia Pią 4:22, 11 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ICEman
III stopień wtajemniczenia



Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wilczęta
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 1:50, 12 Mar 2011    Temat postu:

Witam. Miałem ten sam dylemat co ty żadnych info co do lanego oleju po poprzednim włascicielu, zdecydowałem się na Castrol 5W30 i tak na nim jeżdżę do dziś i wszystko jest w porządku, poza tym że muszę co jakies 6 miesięcy dolewać 1L ubytku. Dzisiaj dowiedziałem się od pewnego mechanika że silnik z tego rocznika czyli mój z 97r mowa o M52b20 przy tym przebiegu ( blisko 200.000 km ) powinien być zalany olejem 10W40 Mechanik tłumaczył to tym że oleje typu 0W40 i 5W30 są zbyt wodniste i mają zbyt niską lepkość i takie oleje należy stosować jedynie w nowych silnikach lub z małymi przebiegami, ponoć obiecuje że na 10W40 ma mi spaść zużycie oleju i ogólny hałas silnika na zimnym przy odpalaniu

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ICEman dnia Sob 1:53, 12 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prezes
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 1059
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 2:00, 12 Mar 2011    Temat postu:

1 litr oleju to bardzo dużo. Musisz to zbadać, szkoda silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ICEman
III stopień wtajemniczenia



Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wilczęta
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 2:03, 12 Mar 2011    Temat postu:

wycieków niema na 100% ponoć stosuje nie ten olej, zła lepkość i gęstość i to jest przyczyna :-) zmienię na 10w40 i za pół roku będę wiedział

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ICEman dnia Sob 2:07, 12 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prezes
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 1059
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 2:07, 12 Mar 2011    Temat postu:

ICEman napisał:
wycieków niema na 100% ponoć stosuje zły olej i to jest przyczyna :-) zmienie na 10w40 i za pół roku bede wiedział


wracając do tematu castrol Wesoly nic innego. Ja mam pełen syntetyk i nie bierze oleju a mam przejechane 197 tys. oczywiście oryginalny WesolyWesolyWesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez prezes dnia Sob 2:08, 12 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piekna
V stopień wtajemniczenia



Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 575
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Elblag
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 11:41, 12 Mar 2011    Temat postu:

ja tam latam na 10w40 mobila i tez nie narzekam a zgadzam sie z tym ze pelen syntetyk to do malych przebiegow i mlodszych aut raczej .......

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip
V stopień wtajemniczenia



Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:08, 12 Mar 2011    Temat postu:

ICEman napisał:
Dzisiaj dowiedziałem się od pewnego mechanika że silnik z tego rocznika czyli mój z 97r mowa o M52b20 przy tym przebiegu ( blisko 200.000 km ) powinien być zalany olejem 10W40


To jest mit. 10W 40 czyli miał na myśli półsyntetyk. Oleje syntetyczne mają najlepsze właściwości smarne itp. więc dlaczego katować silnik i lać gorszy olej? Ja mam zalany półsyntetyk castrol magnatec 10W 40 bo z takim już kupiłem, ale przy wymianie zaleję pełnego syntetyka. Szczególnie w zime przy niskich temperaturach po dopaleniu auta przy pełnym syntetyku elementy silnika są o wiele szybciej prawidłowo smarowane niż przy półsyntetyku, że o mineralnym już nie wspomne. Przy zakupie trzeba zwrócić uwagę, bo nie każdy 5W jest pełnym syntetykiem.
Jak ktoś chce się czegoś więcej dowiedzieć o olejach niż tylko to co wciska mechanik to polecam lekturę [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Filip dnia Sob 12:19, 12 Mar 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaklys
III stopień wtajemniczenia



Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 12:26, 12 Mar 2011    Temat postu:

witam
silnik m52 powinny być zalane tylko pełnym syntetykiem, castrol edge sport jest zalecany do tego silnika (przez Castrol), ale mi serwis bmw zalewał i proponował tylko castrol pełen syntetyk - Castrol Magnatec, efekt - silnik M52B25, przebieg 262 tys km (org!!!) - zero zużycia, zero przecieków,
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jaklys dnia Sob 12:29, 12 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip
V stopień wtajemniczenia



Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:32, 12 Mar 2011    Temat postu:

jaklys napisał:
witam
silnik m52 powinny być zalane tylko pełnym syntetykiem, castrol edge sport jest zalecany do tego silnika (przez Castrol), ale mi serwis bmw zalewał i proponował tylko castrol pełen syntetyk - Castrol Magnatec, efekt - silnik M52B25, przebieg 262 tys km (org!!!) - zero zużycia, zero przecieków,
Pozdrawiam


No dokładnie. Sam producent zaleca pełen syntetyk i nic nie wspomina, że przy jakimś tam przebiegu trzeba zalać półsyntetyk.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaklys
III stopień wtajemniczenia



Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 12:37, 12 Mar 2011    Temat postu:

PS. z ta niebieską butelką Castrola to chyba się trochę pomylił, Castrol nie jest w niebieskiej butelce, ale może się mylę Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip
V stopień wtajemniczenia



Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:27, 12 Mar 2011    Temat postu:

Castrol jest w zielonej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bigos
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia/Pasłęk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:15, 12 Mar 2011    Temat postu:

ja do swojego m52b25 leję tylko pełen syntetyk 5w40.
lałem Dynatec, Magnatec i Edge, na wszystkich 10tys km bez konieczności dolewania
a przebieg mam już nie mały bo 240tys

10w dopuszczalne są tylko w dieslach

fragment instrukcji do e39:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bigos dnia Sob 15:22, 12 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
benio83
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1643
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:23, 13 Mar 2011    Temat postu:

Bigos napisał:
przebieg mam już nie mały bo 240tys]

patrzac na rok auta to chyba normalny przebieg, nawet smialbym uzyc okreslesnie srednio maly (zobacz np na mobile.de po ile maja nastukane takie auta jak ty masz). niestety zyjemy w polsce i kazdy jest przyzwyczajony do 170000 km na liczniku, wszystko ponad ten stan to wylatane zlomy... takiego zdania jest 99% polakow zakupujacych auto. nie wiem skad to sie bierze, ale ja osobiscie nie boje sie aut z przebiegiem np 300000km, wole takie niz te ktore maja cofniete na 170000

ps.sorki ze nie na temat


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bigos
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia/Pasłęk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 2:56, 13 Mar 2011    Temat postu:

Benio, nie przepraszaj tylko pisz na temat. Mruga

Pisząc że przebieg mam nie mały pisałem w kontekście brania oleju. Wielu uważa że tak przelatany silnik musi brać olej i leją gęstszy (półsyntetyk, minerał), a wcale tak nie musi być. Do puki nie bierze można lać syntetyk i się nie przejmować.

A wracając do pytania Slawsja. Ja zalałem kiedyś EDGE'a i nie mogę narzekać, chociaż nie zaobserwowałem jakiejś różnicy w pracy silnika czy przy rozruchu w porównaniu z tańszym Magnatec'iem.
Na Castrol trzeba jednak uważać skąd się kupuje, bo to podobno najczęściej podrabiany olej w Polsce.
Aha, niektórzy twierdzą że Castrol nie jest wcale najlepszy a płaci się głównie za markę - nie wiem ile w tym prawdy.

Jeśli chodzi o wymianę oleju nie znając jaki był wcześniej, słyszałem że nie powinno się lać rzadszego niż był. Tzn. jeśli był półsyntetyk, nie powinno się wracać do syntetyku. Nie jestem w stanie jednak fachowo wytłumaczyć dlaczego.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bigos dnia Nie 3:06, 13 Mar 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
benio83
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1643
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:08, 13 Mar 2011    Temat postu:

Bigos napisał:
chodzi o wymianę oleju nie znając jaki był wcześniej, słyszałem że nie powinno się lać rzadszego niż był. Tzn. jeśli był półsyntetyk, nie powinno się wracać do syntetyku. Nie jestem w stanie jednak fachowo wytłumaczyć dlaczego.

tez to slyszalem i tez tak jak ty facho nie wytlumacze o co chodzi, ale jakies ziarnko prawdy w tym musi byc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip
V stopień wtajemniczenia



Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:00, 13 Mar 2011    Temat postu:

Bigos napisał:
Wielu uważa że tak przelatany silnik musi brać olej i leją gęstszy (półsyntetyk, minerał), a wcale tak nie musi być. Do puki nie bierze można lać syntetyk i się nie przejmować.


Jak silnik bierze dużo oleju to znaczy, że jest z nim coś nie tak. Wtedy robi się remont silnika a nie zmienia olej na półsyntetyk. Zmiana oleju nie naprawi silnika. Jeśli trochę weźmie oleju to jest to dopuszczalne i normalne i nie oznacza żadnej usterki. A ile jest to "trochę" to w instrukcji można znaleźć, teraz nie pamiętam.

Bigos napisał:
Jeśli chodzi o wymianę oleju nie znając jaki był wcześniej, słyszałem że nie powinno się lać rzadszego niż był. Tzn. jeśli był półsyntetyk, nie powinno się wracać do syntetyku. Nie jestem w stanie jednak fachowo wytłumaczyć dlaczego.


To też nie prawda. Poczytajcie np. to [link widoczny dla zalogowanych] W tym temacie wiele osóbo przeszło z gorszego oleju (półsyntetyk, minerał) na lepszy (pełen syntetyki) i pozytywnie opisują tą zmianę. W tym i poprzednim linku który podałem macie konkretną więdzę na temat olejów a nie wiedzę typu gdzieś tam kiedyś od kogoś coś słyszałem. Niedługo będę zmieniał olej z półsyntetyka na syntetyk i wtedy przekonam sie na własnym silniku jak to jest i jestem pewien, że wyjdzie mu to na dobre. Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jaras
III stopień wtajemniczenia



Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek/Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:04, 13 Mar 2011    Temat postu:

ja tez jestem zdania ze przebieg nie ma znaczenia jeśli wszystko jest ok z silnikiem to jeżdzić na syntetyku ale co do jakości castrola to mam pewne zastrzeżenia, osobiście jeżdżę na castrol edge 5w40 turbo diesel i ostatnio miałem "przyjemność" zdejmować głowice i zobaczyć jak to wygląda od środka i powiem wam że spodziewałem się czegos lepszego mój brat swoją beemką jeżdzi na elfie i jak rozbieraliśmy jego silnik to lepiej wyglądał w sensie osadu itd.
oczywiscie nie jestem fachowcem i nie moge sprawdzić właściwości smarnych ale można powiedzieć że ocena wizualna wypadła na korzyść elfa
powiem wam tez jako ciekawostkę że ostatnio rozmawiałem z gościem z firmy regenerującej turbiny z Bydgoszczy, koleś naprawde specjalista bo robiłem u niego turbine dla siebie i jeszcze kilku osób i naprawde znają sie na rzeczy, doradził mi zebym przynajmniej przy moim silniku (turbo diesel)wymieniał olej co ok 10tys. i mam nie sugerować sie reklamami producentów odnośnie wydłuzonych okresów miedzy wymianami, lepiej mniej markowy olej ale cześciej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bigos
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia/Pasłęk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:17, 13 Mar 2011    Temat postu:

Jaras, wszystko zależy jeszcze od tego jakie trasy się robi. Jeśli ktoś jeździ tylko po mieście i nie dogrzewa silnika, to więcej się osadu zbiera.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jaras
III stopień wtajemniczenia



Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek/Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:41, 13 Mar 2011    Temat postu:

byc moze tak jak mówiłem nie jestem fachowcem akurat ja duzo jeżdziłem i to w trasach po setki kilometrów teraz tak sobie pomyślałem że być moze tez miał na to wpływ fakt że uszczelniacze zaworowe tez nie były w najlepszym stanie ale i tak chyba przejde na elfa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ICEman
III stopień wtajemniczenia



Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wilczęta
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:44, 13 Mar 2011    Temat postu:

temat rzeka, ja po zakupie bemki udałem się profilaktycznie na wymianę uszczelki pod głowicą, po zdjęciu głowicy w silniku dosłownie było olejowe błoto taki brązowo czarny dżem na VANOSie to samo, poprzedni helmut musiał olewać sprawe oleju na maxa Wsciekly mechanik wyzbierał ten syf ile się dało i zalałem wszystko olejem syntetycznym

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darth talil
V stopień wtajemniczenia



Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: elblo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 1:51, 14 Mar 2011    Temat postu:

ICEman napisał:
temat rzeka...
to fakt -na chwile obecną większość olejów produkowane jest na bazie syntetyku 0,5,10,15,20(!) W -jest to klasa lepkości i grubości filmu olejowego pozostawionego na smarowanym elemencie w niskich temp. dawniej był podział na pełen syntetyk 0,5 W
10W półsyntetyk i 15W mineralny. zaś druga liczba 30,40,50,60 oznacza klaseę lepkości w podwyższonych temp. tutaj cytat
,,...
Klasyfikacja lepkościowa to tzw. klasyfikacja SAE, która określa lepkość oleju w stosunku do temperatury otoczenia. Tak więc liczba przed literą "W" to wskaźnik temperatury płynięcia (wskaźnik lepkości w niskich temperaturach), a druga za literą "W" to lepkość w wysokich temperaturach. Sama litera "W" oznacza że olej jest olejem zimowym (od "winter"). Na przykład oznaczenie SUPEROL 10W oznacza typowy jednosezonowy olej zimowy. Jeżeli za literą "W" pojawi się oznaczenie liczbowe oznacza to, że olej jest olejem wielosezonowym (do stosowania zarówno w warunkach zimowych jak i letnich). Im niższa cyfra przed literą "W" tym olej jest bardziej płynny w niskich temperaturach. Z kolei im wyższa cyfra po literze "W" tym olej jest bardziej lepki w wyższej temperaturze.
Nie należy jednak przypisywać wartości liczbowych oznaczenia SAE bezpośrednio temperaturom otoczenia. Np. oznaczenie 15W30 wcale nie oznacza, że olej przeznaczony jest do pracy w zakresie temperatur od -15 do +30 stopni. Jest to tylko umowna symbolika ...''

jeszcze dodam że drastyczna zmiana-przejście z 10,15W na 0,5W może spowodować wypłukanie ,,nagaru''-który stanowi formę uszczelnienia.pogorszy się kultura pracy silnika. uff-się nagadałem Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MELON3
Klubowicz



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ELBLAG
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:32, 14 Mar 2011    Temat postu:

w bmw max to 10 w 15 nie moze byc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darth talil
V stopień wtajemniczenia



Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: elblo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:19, 15 Mar 2011    Temat postu:

MELON3 napisał:
w bmw max to 10 w 15 nie moze byc
dlaczego?
możesz wyjaśnić? podobno im większy przelot km i zaczyna się ,,minimalnie zwiększone spożycie oleju'' można zmienić olej na gęstszy-podepne się pod temat:dziś widziałem shell helix 15W60 i się zastanawiałem nad nim(e36 2.0 przelot ponad300tys.km)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip
V stopień wtajemniczenia



Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:34, 16 Mar 2011    Temat postu:

darth talil napisał:
dlaczego?

Dlatego, że producent nie zaleca olejów mineralnych. To jest najgorszy olej. Do starego poloneza bym tego nie zalał. A czy czasem nie chodziło Ci o Shella 15W50 bo 15W60 nigdzie nie widziałem?
Kiedyś jechałem E36 320 na oleju mineralnym. Zamulona była totalnie, już chyba 316 miała lepsze osiągi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Filip dnia Śro 11:41, 16 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darth talil
V stopień wtajemniczenia



Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: elblo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:54, 17 Mar 2011    Temat postu:

Filip napisał:
darth talil napisał:
dlaczego?

Dlatego, że producent nie zaleca olejów mineralnych. To jest najgorszy olej. Do starego poloneza bym tego nie zalał. A czy czasem nie chodziło Ci o Shella 15W50 bo 15W60 nigdzie nie widziałem?
Kiedyś jechałem E36 320 na oleju mineralnym. Zamulona była totalnie, już chyba 316 miała lepsze osiągi.

pewnie sie pomyliłem z tym 60 Ok!
w połowie strony jest fota z książki bmw
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez darth talil dnia Czw 13:03, 17 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna -> Mechanika, Elektryka & Eksploatacja Wszystkie czasy w strefie GMT + 4 Godziny
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin