Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna BMW Klub Elbląg
Jesteśmy ambasadorami marki BMW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jaki olej do skrzyni biegów i tylnego mostu?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna -> Mechanika, Elektryka & Eksploatacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
orzel_man
III stopień wtajemniczenia



Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:38, 25 Kwi 2013    Temat postu:

Hahaha..
spoko
olej wymieniony... narazie ok... tylko jakąś podkładkę znaleźli w misce


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartolassi
V stopień wtajemniczenia



Dołączył: 08 Lis 2012
Posty: 465
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:16, 25 Kwi 2013    Temat postu:

palec mi sie omskanal na inny guzik bo pisalem po omacku panie nie omylny Jezyk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:39, 25 Kwi 2013    Temat postu:

Mam nadzieję Panie omylny Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slimak
Zarząd Klubu



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:45, 25 Kwi 2013    Temat postu:

orzel_man napisał:
przepraszam... co Sli MAK />]??
To on sie teraz zajmuje serwisowaniem BMW ?
Prawda to Slimak... jak to jest...
jakieś tam ogłoszenie widziałem...
masz podnośnik ?
Mruga


A masz z tym jakiś problem?
BTW nicki na forum piszemy poprawnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
orzel_man
III stopień wtajemniczenia



Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:39, 26 Kwi 2013    Temat postu:

Problem...
Problemu nie mam.... a czemu miałbym mieć....
... tylko zauważyłem że kolega w wielu postach Cie poleca...
znaczy że dobry jesteś Mruga
no i spytałem o podnośnik... bo jak pamiętam to nie miałeś wcześniej... a dawno mnie nie było więc może teraz już masz...


Co do nicka... ok nie ma problemu ... tylko się droczyłem ...

Mam przy okazji pytanko.
na dnie miski od skrzyni biegów znalazła się taka uszczelka/ podkładka...
wiecie może co to jest i jak może wpłynąć na pracę skrzyni ?



Będę wdzięczny za pomoc...
pozdro
[/img]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez orzel_man dnia Pią 16:33, 26 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mrogal
Klubowicz Początkujący



Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pasłęk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:42, 13 Maj 2013    Temat postu:

mrogal napisał:

mam zieloną naklejkę na skrzyni - automat, dla jasności :smt001

czy był zmieniany, czy nie :smt009
i czy należałoby zmienić? :smt017


w instrukcji samochodu wyczytałem, że od rocznika 31.08.2000r oleju w tylnym moście i skrzyni oleju zalanego fabrycznie się nie wymienia :smt017
cuda Panie, cuda.....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:13, 13 Maj 2013    Temat postu:

W sumie nie ale to rocznik przejściowy więc możliwe, że w niektórych się wymienia. Tak czy inaczej nawet jak się nie wymienia to warto to zrobić...
Dla świętego spokoju Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slimak
Zarząd Klubu



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:39, 13 Maj 2013    Temat postu:

Nawet krew u człowieka się wymienia...... ;-) nie wymieniają Ci którzy mają już wiekowe maszyny i boją się że po wymianie coś się rozsypie Jezyk

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slimak dnia Pon 21:40, 13 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:44, 14 Maj 2013    Temat postu:

hahaha Wesoly dobre określenie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
einstein0
I stopień wtajemniczenia



Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg - Bartoszyce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:01, 21 Maj 2013    Temat postu:

I tak podważył sto lat doświadczenia niemieckich inżynierów z BMW...
A może mają rację twierdząc, że więcej szkód może wyrządzić inny olej niż fabryczny... Bo może się rozsypać jak dostanie co innego. Krew też jak zmienisz na inną to nie koniecznie będzie dobrze prawda? Jak producent nie zaleca i nic się nie dzieje to oprócz koniecznych napraw NIE MA POTRZEBY tego robić. Lepiej ukochanej kwiaty kupić to się może w domku coś poprawi :smt002


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slimak
Zarząd Klubu



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:25, 21 Maj 2013    Temat postu:

Nie gadaj bzdur. Pociągnąłeś mnie za język zamiast najpierw troche poznać temat więc napiszę pare zdań... Zajrzyj najpierw do manuala od producenta skrzyni i tam wyraźnie stoi że wymagana jest wymiana oleju co około 60 tys przebiegu. Na całym świecie , szczególnie w USA, "serwis" przeglądowy skrzyń jest czymś normalnym tylko w tym zacofanym kraju (PL) ludzie nadal wolą manuala bo boją się ASB a jak już automat działa to lepiej go nie ruszać (vide "nie ruszaj gó***na bo zacznie śmierdzieć"?).

Pokaż mi dokładnie która z popularnych skrzyń w naszych autach została zaprojektowana przez inżynierów BMW??? No chyba że po pracy w fabryce wędrują do ZF albo GM na drugą zmianę.

Lifetime czyli dożywotni... gadając już od rzeczy można powiedzieć że to sformuowanie ma także swój konkretny przelicznik np w sądownictwie

Kod:
Za Wikipedia:
Kara dożywotniego pozbawienia wolności (potocznie: dożywocie) – kara polegająca na osadzeniu skazanego w zakładzie karnym do końca jego życia. Jest to w Polsce najsurowsza kara przewidziana Kodeksem karnym z 6 czerwca 1997 r. Jest ona bezterminowa, skazany na tę karę może na podstawie art. 78 § 3 kk ubiegać się o warunkowe przedterminowe zwolnienie po 25 latach kary (okres próby trwa 10 lat).


BMW wypuszczając auto na swój rynek (pamiętajmy że Niemcy, w tym także BMW nie biorą PL wogóle pod uwagę) nie myślą że ich własciciel będzie jeździł tym autem ponad 25 lat (lub krócej) płacąc zwyżkę w ubezpieczeniu czy tracąc z każdym rokiem kolejne pozwolenia, np. ze względu na emisję spalin niemożność wjazdu do wyższych stref w miastach.

Mam już czwarte e39 w automacie i napewno kolejne też będzie. W każdej ze skrzyń wymieniam zawsze filtr i ori płyn. Nie żaden Ludwik tylko to co leje producent skrzyni. Miałem słynną skrzynię GM A5S390R i także nie bałem się zmienić płynu.

Z doświadczenia wiem że automaty są czystsze i bardziej zadbane od manuali, gdzie większość ma w D olej i wycieki bo auto jeździ i nie wskakuje tryb awaryjny. To taki mój sarkazm Mruga


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slimak dnia Wto 23:27, 21 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 0:45, 22 Maj 2013    Temat postu:

Jak można porównać olej w skrzyni do krwi?? Wesoly
Zgodzę się z tobą Radziu pod tym względem, że olej trzeba wymienić. Nic nie trwa wiecznie, a to że olej się nadaje wcale nie oznacza, że skrzynia nie wymaga jego wymiany. Są w niej różnego rodzaju opiłki, które po prostu zabrudzają ją wchodząc tu i ówdzie. W zasadzie wymiana oleju przepłucze skrzynie i najbardziej zalecanym było by wymienić go wtedy jeszcze raz Wesoly
Co niektórzy przepłukują skrzynie bodaj że naftą i dopiero wtedy zalewają olej.

A jeżeli chodzi o obawę przed automatem to... powiem tak, automat w BMW (starsze modele) ma złe opinie i stąd zapewne obawa ale co niektórzy wolą jak coś w ręku "majta" w czasie jazdy Jezyk
Dla mnie automat może nie istnieć, po prostu wolę sam zmieniać biegi... wtedy czuje, że ja prowadzę Mruga

Ponad to Radziu nie porównuj nas do amerykanów Wesoly oni są strasznie leniwi i dla tego w większości przypadków mają automaty Jezyk


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Artur dnia Śro 0:47, 22 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slimak
Zarząd Klubu



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 1:15, 22 Maj 2013    Temat postu:

Hehe, Artur skłaniasz do polemiki ;-)

W sensu stricte nie miałem na myśli podjąć tematu kto lubi potrzymać sobie w łapce drążek, bo to sprawa oczywista że są tacy co to lubią Mruga Pisałem patrząc przez pryzmat wyboru asb i jego eksploatacji. A jacy Polacy są i czym jeżdżą to chyba wszyscy wiemy i nie ma co się tego faktu wypierać.

Co do awaryjności asb w starszych BMW.... mowa o tych w naszym wieku? Do dziś jeszcze jeżdżą. Za to te młodsze, wzbogacone o elektronikę mają chyba tendencję do szybszego psucia.

A co do krwi... lubię analogię i zawsze coś wymyślę :-) :smt006


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slimak dnia Śro 1:18, 22 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 3:30, 22 Maj 2013    Temat postu:

Jezyk

Ja nigdy nie miałem auta z automatem, miałem co prawda okazję się przejechać i...
dla mnie trochę to było nudne Wesoly ale to kwestia upodobania tak jak mówisz.

Awaryjność automatów to raczej z opowieści ale na tyle mnie to przekonało, że im nie ufam i bałbym się kupić BMW ze skrzynia dla leniuchów. Z tą elektryka to jak najbardziej się zgodzę. Słyszałem nieciekawe opinie, choćby o słynnej SMG Jezyk
ale także i tych w e39 Wesoly chociaż ludzie jeżdżą i nie narzekają Jezyk

Jak będę stary i zgrzybiały to też sobie kupię automat Wesoly hahahha no chyba, że wygram w totoloto i kupię M5 FY10 lub chociaż E60 M5 Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slimak
Zarząd Klubu



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 6:17, 22 Maj 2013    Temat postu:

Artur napisał:
Awaryjność automatów to raczej z opowieści ale na tyle mnie to przekonało, że im nie ufam i bałbym się kupić BMW ze skrzynia dla leniuchów. Z tą elektryka to jak najbardziej się zgodzę. Słyszałem nieciekawe opinie, choćby o słynnej SMG Jezyk
ale także i tych w e39 Wesoly chociaż ludzie jeżdżą i nie narzekają Jezyk


Pewnie to taki sam strach jak przed lotem samolotem... przecież tyle samolotów spadło, a stojąc na ziemi będzie bezpieczniej ;-)

Artur napisał:

Jak będę stary i zgrzybiały to też sobie kupię automat Wesoly hahahha


Kopiesz sobie grób ;-)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slimak dnia Śro 6:17, 22 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bigos
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia/Pasłęk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:08, 22 Maj 2013    Temat postu:

Tak się mówi o awariach automatów (nie zdarzają się często ale ostro ciągną po kieszeni, stąd może te obawy co do nich).
A jak jest z awariami manuali? Osobiście jeszcze nie słyszałem o takim przypadku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slimak
Zarząd Klubu



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:08, 22 Maj 2013    Temat postu:

Częścią składową napędu jest w przypadku manuala koło dwumasowe, odpowiednik części składowej asb - konwertera. Dwumasy nie padają? Nie wspomnę o samym sprzęgle. Niech podniesie rękę ten który nie ma głuchego dźwięku przy wrzucaniu biegu..... co w automacie nie występuje. Nie wspomnę już o ilości osób co to naprawiły.. raczej wszyscy jeżdżą aż padnie.

Nie bronię automatu, chociaż tak to może wyglądać, tylko zależy mi na obiektywizmie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:38, 22 Maj 2013    Temat postu:

oj Ślimak ma rację... Manuale też padają i to wcale nie tak żadko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slimak
Zarząd Klubu



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:53, 22 Maj 2013    Temat postu:

no kurczaczek..... a psujące się synchronizatory, wodziki i wypadające biegi? Pozorna przewaga manuala (bo chyba tylko dla polaka) to brak elektroniki i trybu awaryjnego.

Kupując auto z automatem chłodno przeliczyłem...

manual : (cena używanego manuala w przypadku wymiany, stan bdb) ok. 800 pln
dwumasa ok 1700 [nowa]
sprzęgło kompletne sachs 500-700 pln [nowe]

800+1700+600 (uśredniłem) = 3100

cena automatu z konwerterem z rynku wtórnego w stanie bdb = 1000 do 3000. pozostałych elementów składniowych brak.

jedyna różnica jest chyba w cenie płynu...
ori płyn do manuala 100-200 pln, np. MF-LT1
ori płyn do asb ok. 300 pln, np. ESSO 71141
chociaż są tacy co leją tanie i też wszystko działa jak należy. Do asb lejemy od 3x do 10x więcej płynu (zależy od typu wymiany) niż do manuala, czyli płyn od manuala jest teoretycznie droższy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slimak dnia Śro 14:57, 22 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:05, 22 Maj 2013    Temat postu:

Sprzęgło sachsa jest chyba jeszcze droższe Wesoly

De facto zazwyczaj się wymienia jedną z tych rzeczy w manualu. Oczywiście lepiej zrobić generalny ale wiadomo jak jest. Część się zostawia starych gratów, a część się wymienia.

Co do trybu awaryjnego... w manualnu istnieje coś takiego?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slimak
Zarząd Klubu



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:53, 22 Maj 2013    Temat postu:

Artur napisał:
Sprzęgło sachsa jest chyba jeszcze droższe Wesoly

De facto zazwyczaj się wymienia jedną z tych rzeczy w manualu. Oczywiście lepiej zrobić generalny ale wiadomo jak jest. Część się zostawia starych gratów, a część się wymienia.


Sprzęgło powinno wymieniać się z dwumasą, ponieważ najczęściej zaraz po wymianie sprzegła leci dwumasa.

Artur napisał:
Co do trybu awaryjnego... w manualnu istnieje coś takiego?


Jasne... taki pośredni "na trasie" tekst post factum : "Panie to nie można jeździć bez oleju w skrzyni? Przecież biegi się zmieniały i można było jechać. A ona akurat dzisiaj musiała mnie zawieść!" :smt012 :smt012 :smt012


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 1:02, 23 Maj 2013    Temat postu:

Hahahha Wesoly tryb awaryjny dobre

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bigos
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia/Pasłęk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:35, 23 Maj 2013    Temat postu:

No tak, nie brałem pod uwagę sprzęgła i dwumasy, ale one chyba akurat w BMW nie zużywają się wcale częsciej niż w innych markach. W każdym samochodzi prędzej czy później te elementy się wymienia.

Nie jestem przeciwnikiem automatów, po prostu lubię czuć że to ja decyduję kiedy auto zmienia biegi.
Tylko raz w życiu żałowałem że nie mam automatu - jak utknąłem w Niemczech na autobanie w godzinnym korku. Myślałem że nie wytrzymam bólu nogi od ciągłego wciskania sprzęgła i przesiądę sie z żoną.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bigos dnia Czw 15:35, 23 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slimak
Zarząd Klubu



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:56, 23 Maj 2013    Temat postu:

Bigos napisał:
No tak, nie brałem pod uwagę sprzęgła i dwumasy, ale one chyba akurat w BMW nie zużywają się wcale częsciej niż w innych markach. W każdym samochodzi prędzej czy później te elementy się wymienia.

Nie jestem przeciwnikiem automatów, po prostu lubię czuć że to ja decyduję kiedy auto zmienia biegi.
Tylko raz w życiu żałowałem że nie mam automatu - jak utknąłem w Niemczech na autobanie w godzinnym korku. Myślałem że nie wytrzymam bólu nogi od ciągłego wciskania sprzęgła i przesiądę sie z żoną.


Takim odpowiednikiem manuala jest steptronic, wtedy też masz kontrolę nad biegami..... z tym wyjątkiem że w skrzyni siedzi wkur.... instruktor jazdy, który zabezpiecza żebyś np. nie jechał 10 km/h na 3 biegu i sam w takim wypadku redukuje Ci bieg. Ja nie używam steptronica wogóle.

A o której nodze wtedy myślałeś i na które siedzenie chciałeś się przesiąść z żoną? :-):-):-)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:39, 23 Maj 2013    Temat postu:

zabawa z automatem jak dla mnie to zaczyna się od słynnych łopatek... pozwala na zabawę i nie miesza się do osobistego stylu jazdy. Jednak ma też swoje minusy. Np. w M5 e60 używając "lunch control" zbyt często rozwalimy taką skrzynie Wesoly nie jest ona na tyle trwała by wytrzymywać tak duże obciążenia. Podobnie jest w większości samochodów z tym "bajerem", choćby Lamborghini Murielago i Gallardo.

Powiem tak... jak ktoś chce się bawić samochodem to zawsze wybierze manuala, a Ci spokojniejsi i wygodniejsi zdecydują się na automat. Kwestia gustu. A awaryjność bo o tym mówimy, to kwestia opinii znajomych i legend.
Nic nie jest wieczne i zapewne prędzej czy później popsuje się i manual i automat Wesoly
Radek dobrze opisał polską mentalność
"Panie to nie można jeździć bez oleju w skrzyni? Przecież biegi się zmieniały i można było jechać. A ona akurat dzisiaj musiała mnie zawieść!"
Po prostu jak się dba tak się ma Wesoly


Ja osobiście nie ufam automatom ale jeżeli nastał by taki dzień gdybym kupił większe auto, 7er lub A8 to na pewno bym zdecydował się już właśnie na taką skrzynie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna -> Mechanika, Elektryka & Eksploatacja Wszystkie czasy w strefie GMT + 4 Godziny
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin