Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna BMW Klub Elbląg
Jesteśmy ambasadorami marki BMW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[e39] Szarpnięcie przy gwałtownym wciśnięciu gazu
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna -> Mechanika, Elektryka & Eksploatacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bigos
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia/Pasłęk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:21, 19 Paź 2010    Temat postu: [e39] Szarpnięcie przy gwałtownym wciśnięciu gazu

Mam już od dawna taki problem.
Gdy gwałtownie wcisnę gaz silnik jakby się dławił na ułamek sekundy a następnie z szarpnięciem wkręca - dalej ciągnie jak należy (przynajmniej tak mi się wydaje, bo mógłby lepiej przyspieszać Mruga).

Szarpnięcie to pojawia się zarówno na LPG jak i na PB, choć na PB słabiej. Gazownik wykluczył instalację.

Szarpie zarówno przy przygazowaniu na postoju jak i w czasie jazdy.
W czasie jazdy najmocniej (masakrycznie) szarpie podczas przejścia z hamowania silnikiem w gwałtowne przyspieszenie (przy powolnym, płynnym wciśnięciu pedału gazu nie ma tego objawu).

Można się do tego przyzwyczaić, w końcu jakoś jeżdżę, ale czasem jest to bardzo uciążliwe - np. gdy chcę szybko wystartować - wciskam szybko gaz i zaraz puszczam sprzęgło, gdy puszczę w momencie gdy jest owo zdławienie, to potrafi nawet zgasnąć silnik.

Spotkał się ktoś z czymś takim?
Tylko proszę nie zgadujcie, bo zgadywanek to już się nasłuchałem u magików. A to mooooże przepustnica, a to mooooże przepływomież, mooooże dwumasa, zero konkretów ani chęci podjęcia się roboty, komputer nic nie pokazuje więc rozkładają ręce Smutny


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bigos dnia Wto 16:22, 19 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bigos
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia/Pasłęk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:29, 19 Paź 2010    Temat postu:

Nie wspomniałem jeszcze czegoś.
Nie wiem czy to normalny dźwięk, ale po wciśnięciu gwałtownie gazu na postoju słychać charakterystyczne syknięcie/zassanie w okolicach kolektora dolotowego.
Musiałbym posłuchać czyjegoś silnika M52B25 Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piekna
V stopień wtajemniczenia



Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 575
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Elblag
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 18:32, 19 Paź 2010    Temat postu:

wydaje mi sie ze moze łapac gdzies lewe powietrze i moze uszczelki pod kolektorem masz do wymiany :roll: hmmm szkoda ze nie dales posluchac silnika na spocie.....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
benio83
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1643
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:54, 19 Paź 2010    Temat postu:

jak byles u gazownikow to w latwy sposob mogli zdiagnozowac czy przy kolektorze lapie ci lewe powietrze. uzywaja do tego jakiegos sprayu ktorym psikaja przy odpalonym silniku i jesli zacznie falowac ci na obrotach to wlasnie tamtedy lapie lewe powietrze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prezes
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 1059
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:29, 19 Paź 2010    Temat postu:

jesli chodzi o te sykniecie powietrza (taki gwizd) to normalne w tych silnikach Wesoly jesli naciskasz gaz to silnik zasysa powietrze i to tak slychac, auto jak zasysa lewe powietrze to sa inne objawy :)Matek ma tak samo Wesoly a jesli o te szarpniecie to by trzeba bylo sie przejechac autkiem i zobaczyc bo tak to znowu beda spekulacje na 100 stron, nastepnym razem jak sie spotkamy to mozemy bryknac kawalek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darth talil
V stopień wtajemniczenia



Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: elblo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:35, 21 Paź 2010    Temat postu:

dziurawa guma od przepływki(?) ,kończące sie sprzęgło+łącznik elastyczny wału(?)a może zwykły reset kompa pomoże. jak naprawisz daj znać co ją bolało. pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bigos
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia/Pasłęk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:00, 24 Paź 2010    Temat postu:

darth talil napisał:
...a może zwykły reset kompa pomoże. jak naprawisz daj znać co ją bolało. pozdro

Nie pomógł reset. (mam na myśli odłączenie od akumulatora - z 30min był odłączony, nie wiem czy to wystarczyło)

Obecnie ciężko mi go postawić na warsztat bo codziennie jest mi potrzebny.
Jak kiedyś to zrobię to na pewno napiszę w tym temacie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darth talil
V stopień wtajemniczenia



Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: elblo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 3:46, 25 Paź 2010    Temat postu:

jest to kopia ,,latająca''podobno po wszystkich forach bmw Wielu ludzi popełnia ten błąd ,ze odłącza aku na pare chwil i wydaje im się,ze to prawidłowo wykonany reset DME . Niestety , jest to nieco bardziej złożona procedura -
1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus
2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie
3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2
4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU
5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku : "+" potem"-"
6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut
7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut
teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu
( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie
9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez5min


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bigos
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia/Pasłęk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:58, 25 Paź 2010    Temat postu:

Dzięki za szczegółowy opis. Spróbuję dzisiaj to zrobić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bigos
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia/Pasłęk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:14, 25 Paź 2010    Temat postu:

darth talil napisał:
4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU


Nie jestem pewien czy dobrze rozumiem.
Kable zewrzeć ze sobą a nie podłączać spowrotem do akumulatora?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darth talil
V stopień wtajemniczenia



Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: elblo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:42, 26 Paź 2010    Temat postu:

Bigos napisał:
darth talil napisał:
4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU


Nie jestem pewien czy dobrze rozumiem.
Kable zewrzeć ze sobą a nie podłączać spowrotem do akumulatora?



nie podłączać do akumulatora tylko połączyć ,,+" z ,,-'' bez udziału aku na przekeconym kluczyku w pozycji2! zrobić mostek i tak odczekac10min-oczywiście ostrożnie żeby nie dotknąć klem. uprzedzając kolejny punkt- to rozkręcanie do 5-5.5tys rpm wystarczy na pierwszym biegu.
pozdro Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bigos
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia/Pasłęk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:02, 27 Paź 2010    Temat postu:

Udało mi się zresetować - poznałem po tym że inaczej pracował na początku.
Szarpanie nie ustało ale mam wrażenie że mocy jakby przybyło Wesoly Zamulony był chyba.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darth talil
V stopień wtajemniczenia



Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: elblo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:39, 27 Paź 2010    Temat postu:

nie dziękuj -kliknij ,,pomógł'' Wesoly chociaż -pół punktu Wesoly to chyba podświadomość-częściowo też-tak mam- a czasem komp ,,łapie''błędy od przepalonych żarówek i innych błahostek.
wracając do szarpania sprawdż dokładnie gume od przepływki,zrób test sprzęgła i sprawdż na kanale-łącznik elastyczny wału, widać od spodu auta na zdjeciu element nr 2

zdjecie jest przykladowe.
no i oczywiście-daj znać co -jak naprawisz.pozdro


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bigos
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia/Pasłęk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 1:36, 28 Paź 2010    Temat postu:

Łącznik elastyczny był pierwszą rzeczą jaką wykluczył mi jeden mechanik, ale on nie zauważył mi raz luzów na sworzniu wahacza gdy już go było słychać więc warto sprawdzić jeszcze raz u innego Wesoly

Dzisiaj wsłuchiwaliśmy się z kolegą JAKLYSem w to moje syknięcie. On ma taki sam motor i mówi że to nie jest normalne. Podejrzenie jakby znowu pada na przepustnicę.
Dostęp do całego dolotu jest łatwy, więc jak nie do mechanika, to sam spróbuję rozebrać, poczyścić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaklys
III stopień wtajemniczenia



Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:51, 28 Paź 2010    Temat postu:

zacytowałem twój problem na forum bmw trojmiasto, moze tam po "burzy mózgów" da sie sformułować jakiś wniosek.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bigos
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia/Pasłęk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:08, 29 Paź 2010    Temat postu:

Jeden koleś z bmw-sport miał dokładnie taki sam objaw. Trochę z nim pisałem.
Wczoraj udało mu się rozwiązać problem. Wymienił przepływomierz i jak ręką odjął.
Będę musiał się z kimś dogadać na chwilową przekładkę aby sprawdzić.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bigos dnia Pią 13:08, 29 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaklys
III stopień wtajemniczenia



Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:10, 29 Paź 2010    Temat postu:

Sprawdzenie tego elementu nie kosztuje dużo. A może akurat, sprawdzić nie zaszkodzi.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
benio83
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1643
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 4:02, 30 Paź 2010    Temat postu:

Bigos napisał:
Będę musiał się z kimś dogadać na chwilową przekładkę aby sprawdzić.

ciekawe z kim hyhyhy :wink:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daros
III stopień wtajemniczenia



Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg/UK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:41, 01 Lis 2010    Temat postu:

] :-D

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Daros dnia Śro 0:39, 25 Sty 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bigos
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia/Pasłęk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 2:33, 02 Lut 2011    Temat postu:

Wracam do tematu.
W INPIE pokazało, że mam za dużą wartość "air use of idle control valve" - prawie 15!
Jak dobrze rozumiem to chodzi o silniczek krokowy.
Może krokowiec być przyczyną opisywanych przeze mnie objawów?

Cytat:
Gdy gwałtownie wcisnę gaz silnik jakby się dławił na ułamek sekundy a następnie z szarpnięciem wkręca - dalej ciągnie jak należy (przynajmniej tak mi się wydaje, bo mógłby lepiej przyspieszać Mruga).

Szarpnięcie to pojawia się zarówno na LPG jak i na PB, choć na PB słabiej. Gazownik wykluczył instalację.

Szarpie zarówno przy przygazowaniu na postoju jak i w czasie jazdy.
W czasie jazdy najmocniej (masakrycznie) szarpie podczas przejścia z hamowania silnikiem w gwałtowne przyspieszenie (przy powolnym, płynnym wciśnięciu pedału gazu nie ma tego objawu).


Jak dla mnie pasuje idealnie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bigos dnia Śro 2:36, 02 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slimak
Zarząd Klubu



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:21, 02 Lut 2011    Temat postu:

Bigos napisał:
Wracam do tematu.
W INPIE pokazało, że mam za dużą wartość "air use of idle control valve" - prawie 15!
Jak dobrze rozumiem to chodzi o silniczek krokowy.
Może krokowiec być przyczyną opisywanych przeze mnie objawów?

Cytat:
Gdy gwałtownie wcisnę gaz silnik jakby się dławił na ułamek sekundy a następnie z szarpnięciem wkręca - dalej ciągnie jak należy (przynajmniej tak mi się wydaje, bo mógłby lepiej przyspieszać Mruga).

Szarpnięcie to pojawia się zarówno na LPG jak i na PB, choć na PB słabiej. Gazownik wykluczył instalację.

Szarpie zarówno przy przygazowaniu na postoju jak i w czasie jazdy.
W czasie jazdy najmocniej (masakrycznie) szarpie podczas przejścia z hamowania silnikiem w gwałtowne przyspieszenie (przy powolnym, płynnym wciśnięciu pedału gazu nie ma tego objawu).


Jak dla mnie pasuje idealnie.


No to ja widzę 3 możliwości......
1. niepoprawna sinusoida sondy lambda (lambda nie działa w pełnym zakresie) lub wolna reakcja sondy na nagłe zmiany mieszanki paliwa.
2. silnik krokowy do czyszczenia, nie zamyka się do końca
3. nieszczelność dolotu przy gwałtowym wciśnięciu pedału skutkuje głośnym zasysaniem powietrza. Taki dźwięk słyszałem tylko w 325ix z filtrem K&N i tam to było na miejscu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slimak dnia Śro 14:22, 02 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bigos
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia/Pasłęk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:38, 09 Kwi 2011    Temat postu:

Aktualizuję temat.

Sondy pracują prawidłowo (przynajmniej w/g komputera)
Silnik krokowy, a właściwie zawór powietrza biegu jałowego był czyszczony i nic.
Komputer pokazał błąd Muffler Flap (klapka tłumika) który u mnie nie występuje, więc to również nie to.

Pozostaje możliwa nieszczelność dolotu. Mam już zakupioną uszczelkę pod kolektorem. Niedługo wymienię. Zobaczymy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bigos
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia/Pasłęk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:32, 14 Lip 2011    Temat postu:

Zapomniałem napisać.
Po wymianie uszczelki pod kolektorem bez zmian.

Następna będzie wymiana odmy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slimak
Zarząd Klubu



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 1:26, 15 Lip 2011    Temat postu:

Coraz bardziej przekonuję się, że odma problemu nie rozwiąże. Być może powodem problemów jest zbyt wolno reagująca przepływka? W dodatku w/g błędu związanego ze stanem dawki paliwa może wiązać się ze zbyt niskim ciśnieniem na listwie wtryskowej - a to może być jak najbardziej powodem przydławienia przy gwałtownym depnięciu pedału gazu.
W sobotę na spotkaniu obejrzę i podyskutujemy ok?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slimak dnia Pią 1:42, 15 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bigos
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia/Pasłęk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:16, 15 Lip 2011    Temat postu:

ok, ale to nie przeplywka, bo kiedys z beniem podmienialismy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna -> Mechanika, Elektryka & Eksploatacja Wszystkie czasy w strefie GMT + 4 Godziny
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin